نسخه جدید چین برای بهبود اوضاع مالی جهان

به گزارش مجله ویراپارس، رییس جمهوری خلق چین گفت که مسائل دنیا بخصوص در عرصه مالی آنقدر فزاینده شده که دیگر یک کشور به تنهایی قادر به حل آن نیست بلکه برای عبور از آن باید به تبادل اندیشه و گفت وگو روی آورد.

نسخه جدید چین برای بهبود اوضاع مالی جهان

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش ایرنا، شی جین پینگ که در نشست مطالعات اعضای کمیته مرکزی حزب حاکم چین سخن می گفت، گفت که امروز بیشتر از هر زمان دیگری دنیا و کشورها به گفت وگو و تبادل اندیشه احتیاج دارند.

وی گفت که مسائل دیگر به مرزها محدود نمی گردد و به همین دلیل است که یک کشور از حل آنها به تنهایی عاجز است.

رییس جمهور چین که کشورش وارد یک دوره بحران اقتصادی شده، گفت که شرایط اقتصادی دنیا تغییر نموده و وضعیت خوبی ندارد.

شی همچنین یادآور شد که باید بنشینیم و عقل هایمان را روی هم بگذاریم و برای عبور از این دوران و بهبود اقتصاد دنیا و یافتن روش های اصلاحی کاری انجام دهیم.

به باور رییس جمهوری چین، سالیان متمادی است که دنیا با روش های یکسان و نظمی یکجانبه اداره شده؛ اما حالا قدرت های نوظهور دیگری هم وجود بوجود آمده اند که باید به آنها نیز توجه گردد.

وی گفت که دیگر زمان رقابت با یکدیگر و یا رویارویی نظامی و درگیری برای کسب قدرت به خاتمه رسیده و باید بر اساس قواعد و نظم نوینی که تعریف شده، بناهای تازه ای ایجاد کرد تا اقتصاد و شرایط دنیا بهتر گردد.

تلویزیون مرکزی چین در گزارشی به نقل از رییس جمهور این کشور آورده است: چین برای برون رفت از این وضعیت و با توجه به منافع مشترک کشورها برنامه احیای جاده ابریشم و ایجاد بانک توسعه زیرساختی سرمایه گذاری آسیایی را مطرح نموده است.

این گزارش می افزاید، اقتصادهای نوظهور و مکمل یکدیگر باید صدای رساتری برای دنیا داشته باشند و در زمینه های اقتصادی و اقتصادی بیشتر همکاری نمایند.

رییس جمهور چین همچنین از بروز مسائل و چالش های بسیار بزرگ در دنیا از جمله رشد تروریسم نیز سخن گفت و از نبود امنیت غذایی، تحولات اقلیمی، مسائل بخش انرژی، بیماری های مسری و همچنین هجوم سایبری و به خطر افتادن امنیت شبکه اینترنت و اطلاع رسانی در دنیای کنونی به شدت ابراز نگرانی کرد.

وی گفت که در این شرایط چین باید هم حافظ منافع خود و هم حراست نماینده منافع اقتصادی کشورهای در حال رشد باشد و با حمایت گرایی های یکجانبه تجاری مقابله کند.

رشد اقتصادی سالانه چین در پنج سال گذشته از 2011 تا 2015 میلادی حدود 8 درصد اعلام شده است که از میانگین 2.5 درصدی رشد اقتصادی دنیا به مراتب بالاتر بوده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 420

به "نسخه جدید چین برای بهبود اوضاع مالی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه جدید چین برای بهبود اوضاع مالی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید