مک بوک های نو اپل وای فای 802.11ac کندتری نسبت به مدل های اینتلی دارند ولی احتمالا شما هرگز متوجه نمی شوید

به گزارش مجله ویراپارس، همان طور که اپل در حال به روزرسانی صفحات پشتیبانی خود برای ارائه اطلاعات بیشتر درباره مک بوک پروهای نو با تراشه های M1 Pro و M1 Max است؛ ما هم می توانیم جزئیات بیشتری درباره ویژگی های این لپ تاپ ها کسب کنیم.

مک بوک های نو اپل وای فای 802.11ac کندتری نسبت به مدل های اینتلی دارند ولی احتمالا شما هرگز متوجه نمی شوید

همان طور که پیش تر به وسیله یک طراح گرافیک به نام Anton Bulzomi مطرح شده بود؛ مک بوک پروهای نو اپل دارای وای فای 802.11ac ضعیف تر و کندتری نسبت به مدل های اینتلی سال 2017 و 2019 هستند.

در مشاهده می کنید لپ تاپ های مک بوک پرو 16 اینچی و 14 اینچی نو این شرکت و همین طور مک بوک پرو M1 سال 2020 از وای فای 6 (استاندارد 802.11ax) با فرکانس 5 گیگاهرتز استاندارد و حداکثر نرخ تبادل داده PHY در حدود 1200 مگابیت سود می برند.

اما مک بوک پروهای مدل های 2017 و 2019 که مبتنی بر پردازنده های اینتل بودند؛ از استاندارد 802.11ac و فرکانس 5 گیگاهرتز با حداکثر نرخ داده PHY در سرعت 1300 مگابیت برخوردار هستند.

تفاوت بزرگ میان وای فای مک بوک پروهای نو و قدیم به بحث MIMO برمی گردد. در مک بوک پروهای نو شاهد پشتیبانی از MIMO 2×2 هستیم و دو جریان ورودی - خروجی همزمان راه اندازی می گردد ولی در مک بوک پروهای قدیمی اینتلی از MIMO 3×3 استفاده می گردد و یک جریان استریم دیگر هم داریم که باعث افزایش سرعت وای فای می گردد.

جدول سمت چپ مربوط به مک بوک پروهای 2021 و جدول سمت راست مک بوک پروهای 2017 و 2019 است

چندین حدس درباره این ماجرا وجود دارد. یک احتمال این است که اصلا تراشه های نسل M1 حداکثر با دو MIMO ساخته می شوند؛ چون تقریبا هیچ دستگاه iOS در اپل بیشتر از دو MIMO را پشتیبانی نمی کند. ضمن اینکه وای فای 802.11ax/Wi-Fi 6 فقط در مدل های دارای پردازنده سیلیکونی اپل ارائه شده است و یک مقایسه محصول اپلی با اپل نیست.

البته، کاربران مک بوک پروها نباید زیاد نگرانی این کاهش سرعت وای فای باشند. آن طور که Anton Bulzomi تست نموده است؛ تنها تفاوت بسیار جزئی میان سرعت وای فای مک بوک پروهای نو با نسل قدیمی تر مبتنی بر پردازنده اینتل است.

سرعت وای فای به عوامل زیادی مانند محیط، فرکانس ها، نقاط دسترسی و تعداد دستگاه ها در شبکه مرتبط است و هر کاربر می تواند یک سرعت وای فای متفاوت را تجربه کند که کندتر یا سریع تر است.

مک بوک پروهای نو اپل در وای فای 5 می توانند سرعت کندتری داشته باشند ولی احتمالا شما در هنگام کار اصلا متوجه آن نخواهید شد. اگر احتیاج به سرعت اینترنت بسیار بالایی دارید؛ بهتر است از یک یا بهره ببرید و وای فای را کنار بگذارید تا کارایی و بهره وری بیشتری هم داشته باشید. در مطلب زیر هم آموزش دادیم چگونه یک درگاه اترنت را به مک بوک پرو اضافه کنید:

منبع: شبکه چی
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1857

به "مک بوک های نو اپل وای فای 802.11ac کندتری نسبت به مدل های اینتلی دارند ولی احتمالا شما هرگز متوجه نمی شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مک بوک های نو اپل وای فای 802.11ac کندتری نسبت به مدل های اینتلی دارند ولی احتمالا شما هرگز متوجه نمی شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید