مورگانز واندرلند؛ یک شهربازی متفاوت برای معلولین جسمی و ذهنی

به گزارش مجله ویراپارس، در ادامه به معرفی شهر بازی و پارک آبی منحصربه فردی می پردازیم که بچه ها و سایر افراد دارای مسائل خاص جسمی و ذهنی می توانند بدون هیچ گونه محدودیت و مسئله ای از وسایل بازی یا بازی های آبی مختلف لذت ببرند.

مورگانز واندرلند؛ یک شهربازی متفاوت برای معلولین جسمی و ذهنی

رفتن به شهربازی و سوار شدن بر وسایل مختلف بازی از جمله چرخ و فلک و ترن هوایی برای بسیاری از بچه ها لذت بخش است و بیشتر بچه ها خاطره های بسیار خوبی از شهربازی دارند؛ اما متاسفانه بچه های با نیازهای خاص که از مسائل جسمی و فکری رنج می برند، از این لذت محروم هستند و توانایی استفاده از بسیاری از وسایل شهربازی را ندارند؛ اما طراح شهربازی موضوعی مورگانز واندرلندز (Morgans Wonderland) امیدوار است که این شهربازی تازه بتواند شادی و لذت را به این بچه ها معصوم نیز هدیه دهد و تحول بزرگی در این زمینه ایجاد کند.

این شهربازی در شهر سن آنتونیو واقع شده و طراح آن گوردون هارتمن است که در زمینه توسعه املاک و مستغلات و امور خیریه نیز فعالیت داشته است. آقای هارتمن صاحب دختری به نام مورگان است که دچار مسائل شناختی شدید (عدم توانایی در یادگیری موضوعات تازه، تمرکز و تصمیم گیری که باعث ایجاد مسائل آزاردهنده در زندگی روزمره فرد می شود) است و همین موضوع انگیزه ساخت چنین شهربازی متفاوتی را در وی ایجاد کرد.

ایده طراحی و ساخت مورگانز واندرلند برای نخستین بار در سال 2005 در فکر آقای هارتمن ایجاد شد. ایده اولیه ساخت این شهربازی زمانی در فکر آقای مورگان شکل گرفت که دختر او می خواست در کنار استخر یک هتل با بچه های دیگر بازی کند؛ اما بچه ها به دلیل مسائل رفتاری مورگان و عدم توانایی او در برقراری ارتباط، از او دور شدند و به آن سوی استخر رفتند. هارتمن پس از مشاهده این اتفاق تصمیم گرفت مکانی را ایجاد کند تا بچه ها دارای مسائل خاص (همچنین بچه ها عادی) در کنار یکدیگر بازی کنند و درک بهتری از همنوعان خود به دست آورند.

مورگانز واندرلند در همان سال 2005 افتتاح شد و دنیای تازهی برای بچه ها دارای مسائل خاص خلق کرد. این شهربازی مانند شهربازی های معمولی دارای امکاناتی نظیر سرسره های متنوع، بخش ها و زمین های بازی گوناگون است و تنها تفاوت آن با شهربازی های معمولی، برخورداری از وسایل بازی مناسب سازی شده برای بچه ها دارای معلولیت جسمی و فکری است.

امکانات و ویژگی های این شهربازی منحصر به فرد به شرح زیر است:

  • امکان استفاده از ویلچر در تمام وسایل بازی
  • وجود پارک حسی که با بهره گیری از حس لامسه، نور و صدا فضای شادی در آن برای بازدیدکنندگان ایجاد شده است.
  • کنترل مستمر جمعیت بازدیدکنندگان شهربازی (شلوغی زیاد می تواند باعث ناراحتی و اذیت شدن بچه ها دارای مسائل خاص شود)
  • دستبندهای کامپیوتری که اعضای یک خانواده با استفاده از آن ها می توانند از گم گردن یکدیگر در سایر نقاط پارک جلوگیری کنند.
  • پذیرش خانواده های دارای بچه ها با مسائل خاص بدون هیچ گونه محدودیتی

خوشبختانه تا به امروز از مورگانز واندرلند استقبال خوبی شده است و پارک آبی Morgans Inspiration Island نیز در ماه ژوئن سال جاری افتتاح شد که بچه ها و سایر افراد دارای مسائل جسمی و فکری می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی از این پارک آبی نیز استفاده کنند.

بچه ها می توانند در خانه نوری هفت طبقه این پارک آبی لحظات خوشی را سپری کنند و از بازی های آبی نیز لذت ببرند. در ضمنً افراد ویلچری هم می توانند با استفاده از ویلچرهای ضد آب موجود در مجموعه، از بازی های مختلف این پارک آبی لذت ببرند.

منبع: کجارو / curiosity.com
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1972

به "مورگانز واندرلند؛ یک شهربازی متفاوت برای معلولین جسمی و ذهنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مورگانز واندرلند؛ یک شهربازی متفاوت برای معلولین جسمی و ذهنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید