طرح جامع پایانه مرز رازی در خوی به زودی افتتاح می گردد

به گزارش مجله ویراپارس، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: تا سرانجام مرداد ماه طرح جامع سرانجامه مرز رازی خوی به بهره برداری می رسد.

طرح جامع پایانه مرز رازی در خوی به زودی افتتاح می گردد

ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در تبادل نظر با خبرنگار از، با اشاره به سهم 23 درصدی پایانه های مرزی استان در ترانزیت و جابجایی مسافر در کشور، اضافه کرد: وجود 5 مرز رسمی با کشور های همسایه، نقش آذربایجان غربی به اسم یکی استان های مهم در زمینه مبادلات مرزی را دوچندان می نماید.

او با اشاره به ساخت طرح جامع پایانه مرز رازی به اسم یکی از مهمترین مرز های زمینی کشور در مبادلات مرزی، اسم کرد: تا به امروز 65 میلیارد تومان به پیمانکار طرح جامع ساخت پایانه مرزی رازی پرداخت و 70 میلیارد تومان هم هزینه شده و نزدیک به 30 تا 40 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه پایانه مرزی رازی ضروری است.

شکری با بیان اینکه تا به امروز 230 میلیارد تومان برای طرح های عمرانی در 5 مرز رسمی استان هزینه شده است، اضافه کرد: استان آذربایجان غربی با وجود پنج مرز رسمی از پتانسیل بالایی در تبادل و حمل و نقل کالا و مسافر با کشور های همسایه برخوردار بوده که این امر اهمیت نگهداری از راه های استان را دوچندان نموده است.

مدیرکل راهداری و جمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: بعلاوه حدود 340 میلیارد تومان اعتبار استانی برای نگهداری از راه های استان اختصاص یافته که 60 درصد آن تخصیص پیدا کرد و سال جاری هم این اعتبارات حدود 20 درصد افزایش داشته است.

شکری پایانه رازی را نزدیک ترین پایانه کشورمان به ترکیه به وسیله استان وان این کشور اسم کرد و گفت: این پایانه در 12 هکتار زمین و 9 هزار مترمربع زیربنا ساخته می گردد که با توجه به شرایط سخت سرزمینی سالن مسافری و تجاری آن در یکجا احداث می گردد.

او بابیان اینکه در مجموع برای ساخت این پایانه هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار هزینه می گردد، اعلام نمود: این پایانه یکی از مهمترین و فعال ترین پایانه های مرزی کشورمان است که سالانه در شرایط عادی از آن یک میلیون نفر مسافر تردد می نمایند.

شکری با بیان اینکه پایانه مرز رازی خوی از فعال ترین پایانه های مرزی کشور است، اسم کرد: پایانه مرزی رازی مهمترین گذر برای تردد مسافران بین 2 کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به تعداد می رود و باید تمام کوشش خود را برای تسهیل تردد مسافران و کیفی سازی خدمات به کار گیریم.

گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1756

به "طرح جامع پایانه مرز رازی در خوی به زودی افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح جامع پایانه مرز رازی در خوی به زودی افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید