سامسونگ گلکسی S8 با دریافت یک آپدیت نو همه را غافلگیر کرد

به گزارش مجله ویراپارس، گوشی های هوشمند تا مدت مشخصی آپدیت نرم افزاری دریافت می نمایند و بعد از گذشت این زمان، انتشار این آپدیت ها متوقف می گردد. سال گذشته سامسونگ اعلام نمود که بیشتری گوشی های این شرکت 3 نسخه تازه اندروید را دریافت خواهند کرد و به مدت 4 سال از آپدیت های امنیتی بهره مند خواهند شد؛ اما این سیاست تازه فقط برای گوشی های عرضه شده در سال 2019 و سال های بعدی اعمال می گردد. در این میان گوشی های سری گلکسی S8 در سال 2017 عرضه شده اند و مشمول این قانون نیستند.

سامسونگ گلکسی S8 با دریافت یک آپدیت نو همه را غافلگیر کرد

ماه ها قبل، سامسونگ اعلام نمود که گوشی های سری S8 دیگر از آپدیت های امنیتی بهره مند نخواهند شد. اما بعد از اعلام این موضوع، در تیر ماه امسال برای این دو گوشی آپدیت امنیتی ارائه شد. در حالی که به نظر می رسید سامسونگ دیگر این کار را تکرار نمی کند، در کمال تعجب این گوشی ها بار دیگر آپدیت امنیتی مربوط به ماه نوامبر را دریافت نموده اند. دقیقا تعیین نیست که چرا سامسونگ دو مرتبه چنین کاری انجام داده اما به نظر می رسد یا نگرانی مربوط به حملات امنیتی قابل توجه بوده یا اینکه انتشار آپدیت های موردنظر برای سامسونگ هزینه زیادی در پی نداشته است.

گوشی های گلکسی S8 و S8 پلاس در سال 2017 همراه با نمایشگر 5.8 و 6.2 اینچی راهی بازار شدند. این دو گوشی با اندروید 7 به دست کاربران رسیدند و در نهایت اندروید 9 هم برای آن ها منتشر شد. مانند دیگر پرچم داران سامسونگ، گوشی های سری گلکسی S8 در آمریکا و چین با اسنپدراگون 835 معرفی شدند و کاربران ساکن دیگر کشورها چاره ای جز استفاده از چیپست اگزینوس 8895 نداشتند.

در پنل پشتی این دو گوشی فقط یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی دیده می شد و تعبیه حسگر اثر انگشت در کنار دوربین با اعتراض کاربران زیادی روبه رو شد؛ زیرا این افراد می گفتند که هنگام باز کردن قفل گوشی، دستشان اتفاقی به دوربین می خورد و با این کار لنز دوربین کثیف می گردد. در حاشیه فوقانی هر دو مدل هم به غیر از دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی، یک سنسور 2 مگاپیکسلی برای تشخیص عنبیه چشم هم قرار گرفته است. سامسونگ برای چند سال در پرچم داران خود از قابلیت سنسور عنبیه چشم استفاده می کرد که در نهایت این تعیینه را کنار گذاشت.

انرژی گلکسی S8 از باتری 3000 میلی آمپر ساعتی بهره می برد و مدل پلاس با باتری 3500 میلی آمپر ساعتی به دست کاربران رسید. هر دو گوشی از شارژ 15 وات پشتیبانی می نمایند. بر اساس گزارش های منتشر شده، در بازارهای مختلف استقبال خوبی از این گوشی ها صورت گرفت و در نقد و آنالیز ها هم این گوشی ها ستایش شدند.

این آپدیت امنیتی ابتدا برای کاربران ساکن کشور فرانسه منتشر شده و احتمالا طی چند روز آینده کاربران ساکن دیگر کشورها هم آن را دریافت خواهند کرد. برای خبردار شدن از انتشار این آپدیت برای گوشی خود، کافی است به منوی تنظیمات و صفحه آپدیت نرم افزار سر بزنید. در هر صورت همین که این گوشی ها بعد از گذشت 5 سال از زمان عرضه همچنان آپدیت دریافت می نمایند، خبر خوبی برای کاربران آن ها محسوب می گردد.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2046

به "سامسونگ گلکسی S8 با دریافت یک آپدیت نو همه را غافلگیر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ گلکسی S8 با دریافت یک آپدیت نو همه را غافلگیر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید