ریسک فروش اجباری اینستاگرام و واتس&zwnjاپ برای فیس بوک جدی شد

به گزارش مجله ویراپارس، در پی تنظیم شکایت ها توسط کمیسیون تجارت فدرال آمریکا و ایالت های آمریکایی علیه فیس بوک، این شرکت شبکه اجتماعی ممکن است مجبور گردد واتس اپ و اینستاگرام را که دارایی های ارزشمندش هستند به فروش بگذارد.

ریسک فروش اجباری اینستاگرام و واتس&zwnjاپ برای فیس بوک جدی شد

به گزارش ایسنا، گفته می گردد فیس بوک از استراژی خرید یا مدفون کردن برای مهار رقیبانش و کوچک نگه داشتن آن ها استفاده می نماید. با شکایت های دوگانه ای که روز چهارشنبه علیه فیس بوک تنظیم شد، این شرکت دومین غول فناوری است که با چالش حقوقی بزرگی روبرو می گردد. وزارت دادگستری آمریکا در اکتبر شرکت گوگل که زیرمجموعه آلفابت است را متهم کرد از قدرت بازارش برای مغلوب کردن رقیبان استفاده می نماید.

این شکایت ها نشان می دهد که میان سیاستمداران آمریکایی درباره مسئول شناختن غول های فناوری برای شیوه های تجاری مورد استفاده شان توافق نظر وجود دارد و یکی از موارد نادر توافق بین دولت ترامپ و دموکراتهاست که بعضی از آن ها خواستار تجزیه گوگل و فیس بوک شده اند.

در شکایت هایی که روز چهارشنبه علیه فیس بوک تنظیم شد، این شرکت متهم شده است رقیبانش را خریداری می نماید و روی خرید های قبلی اپلیکیشن اینستاگرام به ارزش یک میلیارد دلار در سال 2012 و برنامه پیغام رسان واتس اپ به ارزش 19 میلیارد دلار در سال 2014 متمرکز شده است.

رگولاتور های فدرال و ایالتی می گوید این خرید ها باید لغو شوند که به منزله یک چالش حقوقی طولانی برای قرارداد هایی است که سال ها پیش مورد موافقت کمیسیون تجارت فدرال قرار گرفته بودند.

لتیشیا جیمز، دادستان کل نیویورک به نمایندگی از 46 ایالت آمریکا گفت حدود یک دهه است که فیس بوک از نفوذ و انحصارش برای له کردن رقیبان کوچکتر و جلوگیری از رقابت آن ها استفاده نموده است. این شرکت رقیبانش را پیش از این که نفوذ فیس بوک را تهدید نمایند، خریداری می نماید.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک در یک پلتفرم گفت و گوی داخلی به کارمندانش گفت انتظار ندارد این شکایت ها روی تیم های فردی یا مسئولیت ها در این شرکت تاثیری داشته باشند.

بر اساس گزارش رویترز، این شکایت ها در مقایسه با شکایتی که در سال 1998 علیه مایکروسافت انجام گرفت، بزرگترین پرونده های ضد انحصارطلبی در یک نسل گذشته هستند. دولت فدرال پرونده شکایت علیه مایکروسافت را حل و فصل کرد، اما سال ها مبارزه دادگاهی و تفحص های گسترده مانع از اعمال نفوذ مایکروسافت علیه رقیبانش شد و عامل هموار شدن زمینه برای رشد انفجاری اینترنت شناخته شد.

ارزش سهام فیس بوک پس از انتشار خبر تنظیم شکایت نهاد های دولتی آمریکا علیه این شرکت، حداکثر سه درصد سقوط کرد و در نهایت شب گذشته با 1.9 درصد کاهش بسته شد.

منبع: فرارو
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1348

به "ریسک فروش اجباری اینستاگرام و واتس&zwnjاپ برای فیس بوک جدی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریسک فروش اجباری اینستاگرام و واتس&zwnjاپ برای فیس بوک جدی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید