حمله هکرهای ویتنامی به 2 گروه خودروسازی هیوندای و بی ام و

به گزارش مجله ویراپارس، رسانه های آلمانی گزارش می دهند که هکرهای مشکوک به ارتباط با دولت ویتنام ، شبکه های اینترنتی دو فراوری کننده خودرو یعنی هیوندای و بی ام و را نقض نموده اند.

حمله هکرهای ویتنامی به 2 گروه خودروسازی هیوندای و بی ام و

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این رسانه ها مدعی شده اند که هکرها حریم امنیتی شرکت های مذکور را نقض نموده اند.گفته می گردد مهاجمان یک ابزار آزمایش نفوذ به نام Cobalt Strike را استفاده نموده و شبکه های داخلی شرکت های مذکور را درگیر نموده اند.

ظاهرا بی ام و فقاد اقدامات پیشگیرانه بود و در نتیجه به هکرها اجازه داده بود تا در شبکه این شرکت به نفوذ خود ادامه دهند. این هکرها هر حرکتی را دنبال کردند و تا انتها هفته گذشته نیز به طور کامل به شبکه های بی ام و دسترسی داشتند. تا این لحظه شرکت های بی ام و و هیوندای هیچ نوع بیانیه یا نظری درباره ماجرا نداشتند.

برآورد ها حکایت از آن دارند که پشت صحنه اصلی این حملات استفاده از تهدید برای حملات در صنعت خودرو است. اعتقاد بر این است که این گروه با عنوان Ocean Lotus به نمایندگی از دولت ویتنام حملات خود را انجام می دهد. این گروه از سال 2014 فعال بوده است. در حالی که حملات اولیه به هک کردن شرکتهای خارجی فعال در ویتنام و دیگر کشورهای جنوب شرقی آسیا متمرکز شده بود ، از سال 2017 این گروه بطور مستمر صنعت خودرو را هدف قرار داده بودند.

پیش از افشاگری های امروز ، این گروه به طور علنی اقدام به حمله به تویوتا استرالیا نموده بود. تویوتیا ژاپن و تویوتای ویتنام نیز تخلفات مشابهی را افشا کردند. بسیاری از کارشناسان حدس می زنند که دولت ویتنام از گروه های هکری برای انجام جاسوسی مالی در شرکت های خارجی ، سرقت مالکیت معنوی و سپس استفاده از آن برای شرکت هایی با بودجه دولتی استفاده می نماید.

مدتی پیش نیز چین از این استراتژی برای پیشبرد بخش ساخت هواپیما استفاده نموده است و اکنون کارشناسان معتقدند ویتنام از روشی مشابه برای راه اندازی اتومبیل تازه خود VinFast استفاده می نماید.

منبع: انتخاب
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 509

به "حمله هکرهای ویتنامی به 2 گروه خودروسازی هیوندای و بی ام و" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله هکرهای ویتنامی به 2 گروه خودروسازی هیوندای و بی ام و"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید