تاکید طالبان بر خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان

به گزارش مجله ویراپارس، در سالگرد امضای توافقنامه دوحه، طالبان با بیان اینکه این گروه به این توافق پایبند است، بر خروج نیرو های آمریکایی از افغانستان تاکید نمود.

تاکید طالبان بر خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، طالبان در سالگرد امضای توافقنامه دوحه اعلام نمود براساس این توافق، نیرو های آمریکایی باید از افغانستان خارج شوند.

طالبان در بیانیه ای گفت راه برقراری امنیت و ثبات در افغانستان، توافقنامۀ دوحه است و اگر در برابر آن برای جایگزینی دیگری کوشش گردد، ناکام و شکست خورده خواهد بود.

در سالگرد امضای توافقنامه دوحه میان طالبان و آمریکا در دوحه، طالبان آن را یک توافقنامۀ تاریخی خواند و تأکید نموده است که براساس این توافقنامه، نیرو های امریکایی باید از افغانستان خارج شوند.

طالبان در ادامه ضمن اعلام پایبندی این گروه به توافق دوحه از آمریکا خواست تا این کشور نیز به این توافق متعهد باشد.

طالبان همچنین خواهان آزادی زندانیان این گروه و خروج نام رهبران آن ها از لیست سیاه سازمان ملل شده است.

براساس توافق میان آمریکا و طالبان تمامی نیرو های خارجی باید تا اول ماه می امسال میلادی، از افغانستان خارج شوند و طالبان نیز موافقت نموده که با گروه های تروریستی رابطه خود را قطع نموده و ضمن کاهش خشونت برای سرانجام جنگ با دولت افغانستان وارد مذاکره گردد.

اما دولت جوبایدن، رییس جمهور جدید آمریکا اعلام نموده است که این توافقنامه را، بازنگری خواهند کرد و به احتمال زیاد در زمان معین شده نظامیان این کشور از افغانستان خارج نخواهند شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1489

به "تاکید طالبان بر خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید طالبان بر خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید