ایلان ماسک: تراشه مغزی نورولینک آزمایش انسانی را شروع می نماید

به گزارش مجله ویراپارس، ایلان ماسک گفت که انتظار دارد یک تراشه مغزی بی سیم که به وسیله شرکتش نورولینک ساخته شده، آزمایش های بالینی انسانی را طی شش ماه شروع کند.

ایلان ماسک: تراشه مغزی نورولینک آزمایش انسانی را شروع می نماید

به گزارش شفقنا به نقل از رویترز، این شرکت در حال توسعه رابط های تراشه های مغزی است که می گوید می تواند بیماران ناتوان را قادر به حرکت و برقراری مجدد ارتباط کند. ماسک گفته این قابلیت بازیابی بینایی را نیز هدف قرار خواهد داد.

نورولینک در سال های اخیر آزمایش هایی را روی حیوانات انجام داده است، چون در پی تأییدیه سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای آغاز آزمایش های بالینی روی افراد است.

ماسک گفت: ما می خواهیم بسیار مراقب باشیم و مطمئن باشیم که قبل از قرار دادن دستگاه در انسان به خوبی کار می نماید.

او اضافه نمود: پیشرفت در ابتدا، به ویژه در خصوص انسان ها، شاید به شدت آهسته به نظر برسد، اما ما همه کار ها را انجام می دهیم تا آن را به صورت موازی به مقیاس برسانیم. بنابراین، در تئوری، پیشرفت باید تصاعدی باشد.

ماسک گفت: دو کاربرد اول انسان که به وسیله دستگاه نورولینک مورد هدف قرار گرفته اند، در بازگرداندن بینایی و فعال کردن حرکت عضلات در افرادی است که نمی توانند این کار را انجام دهند؛ حتی اگر کسی هرگز بینایی نداشته باشد، مثل اینکه نابینا به جهان آمده است، ما معتقدیم که می توانیم بینایی را بازیابی کنیم.

منبع: فرارو
انتشار: 10 آذر 1401 بروزرسانی: 10 آذر 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2159

به "ایلان ماسک: تراشه مغزی نورولینک آزمایش انسانی را شروع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک: تراشه مغزی نورولینک آزمایش انسانی را شروع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید