اُپل مانتا به یاد روزهای خوش

به گزارش مجله ویراپارس، اُپل مانتا خودرو مفهومی جدید کمپانی آلمانی معرفی گردید.

اُپل مانتا به یاد روزهای خوش

خبرنگاران - اُپل کانسپتی براساس یکی از مشهورترین مدل های خود در دهه هفتاد میلادی ساخته است. اُپل می گوید با ساخت کانسپت مانتا می خواسته سابقه کارخانه آلمانی را با فن آوری های آینده محصولات کارخانه پیوند بزند.

کانسپت جدید اُپل با الهام از یکی از مدل های دهه هفتاد کارخانه طراحی شده است

اُپل مانتا به یاد روزهای خوش

اُپل کانسپتی براساس یکی از مشهورترین مدل های خود در دهه هفتاد میلادی ساخته است. اُپل می گوید با ساخت کانسپت مانتا می خواسته سابقه کارخانه آلمانی را با فن آوری های آینده محصولات کارخانه پیوند بزند.

اُپل دو نسل از مدل مانتا را بین سال های 1970 تا 1988 به بازار عرضه کرد. نام ماشین به رسم ماشین های اسپرت آمریکایی در دهه هفتاد، از نام یک حیوان گرفته شده است. مانتا یا سفره ماهی، پاسخ اُپل به ماشین های اسپرت ارزان آمریکایی بود و هنگامی به بازار عرضه شد که ماشین های دو در محبوب بود.

اُپل در سال اول بیش از 56 هزار دستگاه مانتا فروخت و در مجموع بیشتر از یک میلیون دستگاه از دو نسل این ماشین فراوری شد.

مانتا از مدل های محبوب اُپل در دهه هفتاد میلادی بود

اُپل مانتا خودرو مفهومی جدید این کمپانی آلمانی، برداشتی مدرن از نسل اول مانتا است. به جای جلوپنجره، یک نمایشگر دیجیتال قرار داده شده که علاوه بر آرم کارخانه، می توان پیغام های مختلفی روی آن نمایش داد. اُپل می گوید ماشین از این طریق می تواند با عابران و رانندگان ماشین های دیگر ارتباط برقرار کند.

مانتای جدید به جای موتور چهار سیلندر به قوای محرکه الکتریکی مجهز است. موتور ماشین با هر بار شارژ می تواند تا 200 کیلومتر حرکت کند و دنده اش برخلاف دیگر ماشین های الکتریکی، دستی است.

داخل ماشین بیشتر شبیه به مدل های کنونی اُپل است، اما بخش هایی مانند فرمان و دستگیره ها با الهام از مدل کلاسیک طراحی شده است.

اُپل می گوید برنامه ای برای فراوری انبوه این مانتا ندارد و قصدش فقط یادآوری این نکته است که ماشین های الکتریکی هم می توانند مانند ماشین های کلاسیک هیجان انگیز باشند.

منبع: بیت ران
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1667

به "اُپل مانتا به یاد روزهای خوش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اُپل مانتا به یاد روزهای خوش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید