ابهام در خصوص پذیرش روش های آینده سفر در میان مسافران

به گزارش مجله ویراپارس، بشر، راه زیادی در جهت تاریخ پیمود تا از اسب و گاری به ماشین و قطار و هواپیماهای امروزی رسید. فکر می کنید وسیله نقلیه بعدی به چه شکل خواهد بود؟

ابهام در خصوص پذیرش روش های آینده سفر در میان مسافران

قطارهای هایپرلوپ مثل هواپیماهای فراصوت پرواز می نمایند، در بزرگراه های هوشمند حرکت می نمایند، یا به صورت اتوماتیک از نقطه الف به نقطه ب می فرایند؛ این ها تصوراتی هستند که در خصوص چگونگی سفر در آینده به فکر مسافران خطور می نماید و آن ها را هیجان زده و در عین حال، مضطرب می نماید. این نتایج یافته های یک نظرسنجی است که به وسیله تراول زو (Travelzoo)، ناشر دنیای تجارب و پیشنهادات منحصر به فرد، با همکاری ITB برلین ITB Berlin، بر روی 6008 مصرف نماینده در کانادا، فرانسه، آلمان، اسپانیا، انگلستان و ایالات متحده اجرا شده است.

انتظارات مردم از سفر در آینده چیست؟

در این نظرسنجی، از مصرف نمایندگان سوالی در خصوص انتظارات آن ها از سفرهای آینده پرسیده شد. اتومبیل های بدون راننده در بزرگراه های هوشمند قبلا آزمایش شده اند، بنابراین جای تعجب نیست که کمی بیش از نیمی از مصرف نمایندگان (51٪) انتظار داشتند که این طرح تا سال 2030 به مرحله نهایی برسد. بعد از آن، هواپیماهایی که از سوخت های جایگزین استفاده می نمایند (36٪) و هایپرلوپ ها (31٪) بیشتر مورد توجه قرار گرفتند که هر دو، به وسیله استارت آپ ها و شرکت های معروف زیادی طراحی شده و پیشرفته اند. کمتر از یک سوم (28٪) انتظار داشتند که شاهد بازگشت هواپیماهای صوتی در 12 سال آینده باشند؛ این موضوع، علی رغم اثبات تاثیرگذاری این فن آوری به وسیله کنکورد و ادعاهای مطرح شده به وسیله کارخانه هایی مثل Boom Supersonic است که مدعی است پروازهای این هواپیماها تا سال 2022 شروع خواهند شد.

مسافران به شدت لحظه شماری می نمایند تا از مزایای این فن آوری های تازه بهره ببرند؛ تقریبا سه چهارم (74٪) از آن ها موافق این موضوع هستند که کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، احتقان و وابستگی به منابع سوخت سنتی می تواند به محیط زیست یاری کند. بسیاری از این افراد، بعلاوه به کم تر شدن زمان سفر (88٪) و کاهش استرس ناشی از سفر (63٪) به عنوان مزیت های سفرهای آینده اشاره کردند.

چرا مردم به سفرهای آینده اعتماد ندارد؟

با این حال، زمانی که در خصوص هواپیماهای بدون خلبان صحبت می گردد، مصرف نمایندگان بیشتر از آن که از انتظارات شان صحبت نمایند، از نگرانی های خود می گویند. تنها یک پنجم از افراد (20٪) معتقد هستند که این هواپیماها تا سال 2030 به مرحله عملیاتی خواهند رسید. در واقع، به خاطر شک و تردید است که درصد قابل توجهی (38٪) از این افراد بیان می نمایند که ترجیح می دهند که برای رفتن به تعطیلات یا برگشتن از آن، ریسک تلپورتانس (دورنوردی) را امتحان نمایند که این فن آوری هنوز حتی وجود خارجی هم ندارد.

اعتماد به فن آوری پرواز بدون خلبان در میان پاسخ دهندگان، بسیار کم است. فقط 7 درصد اعتراف کردند که ترجیح می دهند در مقایسه با هواپیمایی که به وسیله سوخت های جایگزین پرواز می نماید (32٪) یا یک جت فراصوت (31٪) از این نوع هواپیماها استفاده نمایند. به طور کلی، بیشتر از سه چهارم (76٪) مصرف نمایندگان اعتماد کافی به این نوع فن آوری ندارند و 78٪ از مسافرین گفتند که خیلی نگران ایمنی این نوع هواپیماها هستند (این رقم برای هواپیماهای فرا صوت و هایپرلوپ ها فقط 55٪ بود).

جوئل براندون براوو، مدیر کل تراول زو انگلستان، شرح می دهد:

پیشرفت در اتوماتیک سازی، هوش مصنوعی، طراحی و مواد، به همراه احتیاج بشر، همگی با هم موجب شکل گیری انقلابی در شیوه سفر و گذران تعطیلات در آینده می شوند. اما تحقیق ما بر این نکته تاکید می نماید که هنوز شکافی از بی اعتمادی در این زمینه وجود دارد که باید پر گردد. تنها 8٪ از پاسخ دهندگان در سراسر دنیا می گویند که مسئله ای با پرواز در یک هواپیمای بدون خلبان ندارند؛ بنابراین، پیامی که این آمار به کارآفرینان و تولیدنمایندگانی که عجله دارند اولین ها را به بازار عرضه نمایند، آن است که اکثریت قریب به اتفاق مشتریان احتمالی خود را باید از لحاظ ایمنی و قابل اعتماد بودن محصول خود، متقاعد نمایند.

مصرف نمایندگان نمی خواهند پول بیشتری بپردازند

علاوه بر این، مصرف نمایندگان نگران هستند که شیوه های تازه مسافرت تنها برای لذت بردن عده اندکی فراهم گردد. 80٪ از آن ها معتقد هستند که این فناوری ها، محصولات لوکسی هستند که فقط عده کمی می توانند از آن ها استفاده نمایند؛ و 60٪ از آن ها تردید داشتند که بتوانند سفر ارزان تری با این روش داشته باشند. تنها 4 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که آن ها آمادگی پرداخت هزینه های خیلی بیشتری نسبت به آن چه فعلا می پردازند، دارند. هزینه های هنگفتی برای تهیه این پیشرفت ها و زیرساخت ها پرداخت می گردد که احتیاجمند بازپرداخت شوند؛ از این لحاظ می توان گفت که شنیدن این آمار نمی تواند خبر خوبی برای توسعه دهندگان آن ها باشد.

از لحاظ نوع حمل و نقل، مصرف نمایندگان تمایل دارند که سرعت و مطلوبیت را با هم مرتبط بدانند؛ یعنی بر اساس این نظرسنجی، آمادگی اندکی در میان مسافران برای پرداخت هزینه های بیشتر برای استفاده از هایپرلوپ ها (به طور میانگین 7٪ در فرانسه، آلمان و اسپانیا) و پروازهای فراصوت (10٪ در انگلستان، 17٪ در ایالات متحده آمریکا) وجود دارد که هر دو، نوعی از روش حمل و نقلی هستند که به شدت با مفاهیم راحتی و لوکس در هم تنیده اند.

با این حال، در صورتی که اتوماتیک شدن وسایل نقلیه، مانند هواپیمای بدون خلبان یا ماشین بدون راننده، منجر به حذف تخصص و مهارت انسانی گردد، مسافران به صراحت خواستار پرداخت هزینه کمتری برای استفاده از این نوع سفرها در آینده خواهند بود؛ این همان نکته ای است که اهالی صنعت باید به آن توجه نمایند.

منبع: کجارو / traveldailynews.com
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2006

به "ابهام در خصوص پذیرش روش های آینده سفر در میان مسافران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابهام در خصوص پذیرش روش های آینده سفر در میان مسافران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید