آیا قورت دادن آدامس خطرناک است؟

به گزارش مجله ویراپارس، قورت دادن اندازه زیادی آدامس در مدت زمان کوتاه می تواند باعث انسداد در سیستم گوارش گردد.

آیا قورت دادن آدامس خطرناک است؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مطالعات اخیر نشان می دهد که معده می تواند مانند سایر غذاها آدامس را هضم کند. اما این بدان معنا نیست که بلعیدن آدامس اشکالی ندارد. دکتر سارا میسلی متخصص گوارش شرح می دهد که چرا بلعیدن منظم آدامس خطرناک است و حتی در بعضی موارد احتیاج به مراجعه به بیمارستان دارد.

هنگامی که آدامس را قورت می دهید، مانند هر غذای دیگری وارد معده شما می گردد. با این حال، از آنجایی که معده برای تجزیه مواد خام آدامس طراحی نشده است، ممکن است پردازش آدامس بیشتر طول بکشد. این بدان معنی است که آن ها ممکن است بیشتر از سایر غذاها در معده شما بمانند. با این حال، این ایده که آدامس سال ها در بدن شما باقی می ماند یک افسانه رایج است. در واقع، آدامس در نهایت مانند هر غذای دیگری از سیستم شما خارج می گردد ، اما ممکن است کمی بیشتر طول بکشد .

خطرات بلع آدامس چیست؟

خوردن میزان زیادی آدامس یا چند تکه کوچک در مدت زمان کوتاه می تواند باعث انسداد در سیستم گوارش گردد. این به این علت است که مواد خام غیرقابل هضم می توانند تجمع نموده و توده ای را تشکیل دهند که دستگاه گوارش را مسدود می نماید. علائم انسداد ممکن است شامل حالت تهوع، استفراغ و درد شکم باشد. بعضی از انواع آدامس حاوی الکل قند هستند که می تواند باعث مسائل گوارشی مانند نفخ و اسهال گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 8 فروردین 1402 بروزرسانی: 8 فروردین 1402 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2214

به "آیا قورت دادن آدامس خطرناک است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا قورت دادن آدامس خطرناک است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید