6 کشته در تبادل آتش میان هنگ مرزی هند و پاکستان

به گزارش مجله ویراپارس، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، تبادل آتش گسترده میان نیروهای هنگ مرزی هند و پاکستان باعث کشته شدن 6 نفر از دو طرف شده است.

6 کشته در تبادل آتش میان هنگ مرزی هند و پاکستان

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

در جریان این درگیری ها که نظامیان دو کشور، طرف دیگر را شروعگر آن می دانند، یک پُست دیده بانی نیروهای هندی نیز تخریب شده است.

پیش از این نیز هند و پاکستان یکدیگر را به نقض آتش بس متهم و در بیانیه هایی از اقدامات تنش زای انجام شده در مناطق مرزی ابراز نگرانی کردند.

مسئله جامو و کشمیر

پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار روباه پیر (بریتانیا) تاکنون 3 جنگ در سال های (1947، 1965 و 1971) میان دو کشور بر سر مسئله کشمیر اتفاق افتاده و بیش از 70 هزار نفر در این درگیری ها کشته شدند.

گروه های آزادی خواه کشمیر در سال 1989 مبارزه برای استقلال از هند و پیوستن به پاکستان را شروع کردند. از سال 1989 تاکنون بیش از 100 هزار کشمیری توسط نیروهای امنیتی هند کشته و بیش از 10 هزار زن در این منطقه مورد تجاوز قرار گرفته اند.

هر از چند گاهی در خط کنترل منطقه آزاد کشمیر که در کنترل پاکستان قرار گرفته است و همچنین منطقه جامو و کشمیر که تحت حاکمیت هند است، درگیری هایی میان نظامیان دو کشور روی می دهد. از سال 2003 تاکنون دو طرف یکدیگر را به نقض آتش بس در این منطقه متهم می نمایند.

مقامات دهلی نو روز 5 آگوست امسال میلادی ماده 370 قانون اساسی این کشور که به منطقه جامو و کشمیر وضعیتی ویژه ارائه می نماید را لغو کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 616

به "6 کشته در تبادل آتش میان هنگ مرزی هند و پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 کشته در تبادل آتش میان هنگ مرزی هند و پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید