کشف بیش از 814 هزار اقلام بهداشتی احتکار شده در گیلان

به گزارش مجله ویراپارس، خبرنگاران/گیلان فرمانده انتظامی گیلان با تاکید بر استمرار برخورد پلیس با محتکران اقلام بهداشتی و مورد احتیاج عمومی گفت: 814343 عدد انواع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده احتکار شده از ابتدای شیوع ویروس کرونا در گیلان کشف شده است.

کشف بیش از 814 هزار اقلام بهداشتی احتکار شده در گیلان

سردار عزیزاله ملکی در گفت وگو با خبرنگاران ضمن تقدیر و تشکر از همکاری خوب و مطلوب مردم با پلیس در اجرای هرچه بهتر طرح فاصله گذاری اجتماعی، در مورد عملکرد پلیس گیلان جهت کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا، با بیان اینکه از ابتدای طرح فاصله گذاری اجتماعی، 573 دستگاه خودرو به علت عدم توجه به ممنوعیت های تردد در استان توقیف شده اند، اظهار کرد: 3484 راننده متخلف نیز به علت تردد غیرضروری و عدم توجه به مقررات اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با جریمه 500 هزار تومانی اعمال قانون شدند.

وی مجموع نیروی کادر و وظیفه به کارگیری شده در اجرای این طرح را 1509 نفر اعلام نمود و اضافه نمود: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، 61750 نفر در مبادی کنترلی مورد غربالگری قرار گرفته اند.

سردار ملکی ضمن هشدار و تذکر به محتکران اقلام بهداشتی و درمانی و برهم زنندگان امنیت روانی مردم، گفت: غلبه بر این ویروس منحوس و مهار و کنترل این بیماری احتیاجمند مشارکت جمعی آحاد مختلف مردم است.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه به تشریح کشفیات اقلام احتکار شده بهداشتی و درمانی مورد احتیاج عمومی از ابتدای آغاز ویروس کرونا پرداخت و توضیح داد: ماموران انتظامی گیلان از ابتدای شیوع این بیماری، 72 هزار و 895 عدد انواع ماسک، 461 هزار و 858 عدد انواع دستکش بهداشتی، 3731 لیتر الکل، 70 هزار و 196 محلول ضد عفونی نماینده، 6000 عدد انواع دستمال ضدعفونی نماینده، 330 لیتر انواع مایع بهداشتی و 199 هزار و 333 عدد انواع اقلام بهداشتی که توسط بعضی از سودجویان احتکار شده بود را کشف که در این خصوص 66 متهم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی با اعلام اینکه 635 واحد صنفی متخلف به علت عدم رعایت موازین و مقررات مبارزه با انتشار ویروس کرونا پلمب و از ادامه فعالیت این واحدها جلوگیری به عمل آمد، اظهار داشت: با حضور فعال پلیس در مبادی ورودی از ورود مسافران به استان گیلان جلوگیری به عمل می آید و در صورت اصرار مسافران یقینا با متخلفان برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت.

فرمانده انتظامی استان گیلان با تاکید بر اینکه شهروندان ضمن حفظ خونسردی و امید بخشی به همدیگر به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجه ننمایند، از مردم خواست اخبار موثق را از مبادی رسمی دنبال نمایند و در صورت مشاهده مواردی از گران فروشی و احتکار مراتب را به وسیله مرکز فوریت های 110 به پلیس اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 903

به "کشف بیش از 814 هزار اقلام بهداشتی احتکار شده در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بیش از 814 هزار اقلام بهداشتی احتکار شده در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید