کرونا چطور بر میزان محبوبیت دولتمردان دنیا تاثیر گذاشت؟

به گزارش مجله ویراپارس، بر اساس یک نظرسنجی که از سوی موسسه مورنینگ کانسالت صورت گرفته، نارندرا مودی، به عنوان محبوب ترین دولتمرد دنیا انتخاب شد.

کرونا چطور بر میزان محبوبیت دولتمردان دنیا تاثیر گذاشت؟

به گزارش خبرنگاران، این رتبه بندی اما پیش از همه گیری ویروس کرونا در دنیا و در تاریخ 17 مارس اجرا شده و حالا رتبه بندی این موسسه کمی تغییر نموده است.

درحالی که در آن موقع 74 درصد از هندی ها، اقدامات نخست وزیر خود را مثبت ارزیابی نموده بودند، حالا این نرخ به 82 درصد افزایش یافته است.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، از دیگر دولتمردان دنیا هستند که رتبه بندی هایشان در جریان شیوع ویروس کرونا بهبود یافته است.

در ماه آوریل، نرخ محبوبیت بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس که خود درگیر بیماری کووید-19 شده بود، افزایش یافت. با این حال در ماه می و به دنبال افزایش شمار مبتلایان و نرخ مرگ ومیر، نرخ محبوبیت او به 55 درصد کاهش یافت. در مقایسه با رتبه بندی ماه مارس اما، نرخ محبوبیت او 9 درصد بیشتر شده است.

علی رغم آنکه ایالات متحده آمریکا بیشترین نرخ مرگ ومیر ناشی از ویروس کرونا را دارد، اما این اتفاق تاثیر چندانی بر نرخ محبوبیت دونالد ترامپ نداشته است.

برعکس در برزیل، میزان محبوبیت ژائیر بولسونارو، در مقایسه با ماه مارس 17 درصد کاهش یافته که احتمالا بخش عمده آن به وضع نکردن محدودیت ها و قرنطینه برای مهار کرونا مربوط می گردد.

تصویر زیر، میزان محبوبیت دولتمردان در بعضی کشورها و درصد تغییرات در مقایسه با مارس 2019 را نشان می دهد:

منبع: Statista

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1026

به "کرونا چطور بر میزان محبوبیت دولتمردان دنیا تاثیر گذاشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا چطور بر میزان محبوبیت دولتمردان دنیا تاثیر گذاشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید