چین نقش سازنده هند در افغانستان را ایفا نماید

به گزارش مجله ویراپارس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران از کشور چین خواست تا نقش سازنده هند را در برقراری امنیت و ثبات افغانستان ایفا نماید.

چین نقش سازنده هند در افغانستان را ایفا نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی خبری خاطرنشان کرد که واشنگتن از مقامات پکن خواسته است تا همانند هند برای ثبات و امنیت افغانستان کوشش نمایند.

وی اضافه نمود: هند در سال های گذشته نقش مثبت و سازنده ای در افغانستان داشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهارداشت که افغانستان با ثبات به نفع کشورهای منطقه و دنیا است.

اظهارات کربی در حالی مطرح می گردد که آمریکا در هفته های اخیر چندین بار از فرایند مذاکرات صلح افغانستان اعلام حمایت نموده اما به باور بعضی کارشناسان، در عمل برای پیشبرد این مذکرات اقدامی انجام نداده است.

چندی قبل نیز واشنگتن گفته بود که زمان همکاری افغانستان و پاکستان برای از بین بردن تروریسم و پناهگاه های آن ها فرارسیده است. آمریکا در کنار مردم افغانستان ایستاده و به همکاری نزدیک با افغانستان و پاکستان و دیگر شرکای خود برای ساختن منطقه ای آرام، باثبات و امن ادامه خواهد داد.

اما با گسترش حملات انتحاری در سراسر افغانستان به ویژه در کابل، رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان از جمله رئیس اجرایی این کشور مقامات پاکستانی را متهم به عدم صداقت در سیاست هایش علیه تروریسم نموده بودند.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 631

به "چین نقش سازنده هند در افغانستان را ایفا نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین نقش سازنده هند در افغانستان را ایفا نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید