پیشروی هولناک طالبان!

به گزارش مجله ویراپارس، یکی از مقامات اتحادیه اروپا تاکید نمود، گروه شبه نظامی طالبان در حال حاضر کنترل 65 درصد از خاک افغانستان را در دست دارد و نیرو های دولتی در پی خروج نیرو های آمریکایی و ناتو، به طور جدی ضعیف شده اند.

پیشروی هولناک طالبان!

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، این مقام اتحادیه اروپا که خواست نامش فاش نگردد، به خبرنگاران گفت: در حال حاضر طالبان کنترل حدود 65 درصد از خاک افغانستان را برعهده دارد. توانایی نیرو های مسلح افغانستان به خاطر خروج نیرو های خارجی که به نیرو های ارتش افغانستان آموزش و یاری های لازم را می دادند، به طور جدی محدود و ضعیف شده است.

وی اضافه کرد: نیرو های ویژه افغانستان متشکل از حدود 75 هزار سرباز در حال حاضر با جنبش طالبان در حال مبارزه هستند. این نیرو ها از بالاترین کارایی جنگی و نظامی در افغانستان برخوردار هستند و تمرکز اصلی مربیان نظامی ناتو بر آن ها بود. در حال حاضر به طور کلی حدود 180 هزار تن در خدمت نیرو های مسلح افغانستان هستند.

این مقام توضیح داد: خروج نیرو های آمریکایی و ناتو به طور جدی روحیه نیرو های امنیتی و دفاع ملی افغانستان و زنجیره های تامین شان را تضعیف نموده است. نیروی هوایی افغانستان به خاطر مسائل لجستیکی اغلب در تامین حمایت هوایی در جریان عملیات های ویژه ناکام می گردد. از آنجایی که شبه نظامیان طالبان دیگر از نیرو های غربی هراسی ندارند، حملات آن ها به تاسیسات و ایست های بازرسی ارتش افزایش یافته است. در بسیاری مواقع، نیرو های امنیتی و دفاع ملی افغانستان تجربه جنگی و آموزش لازم برای دفع این حملات را ندارند.

این دیپلمات اروپایی گفت: اتحادیه اروپا قرار است به اسم بخشی از برنامه آموزشی اش برای پلیس افغانستان، به حمایت خود از کابل ادامه دهد. بروکسل یاری های اقتصادی برای حمایت از نیرو های مجری قانون افغانستان فراهم خواهد نمود.

خبرگزاری طلوع نیوز اوایل روز سه شنبه گزارش داد که طالبان بخش اعظمی از شهر فراه، مرکز ولایت فراه در غرب افغانستان را تصرف نموده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا 14 آوریل گفت که تصمیم گرفته به عملیات کشورش در افغانستان که طولانی ترین کمپین نظامی خارجی در تاریخ آمریکا محسوب می گردد، سرانجام دهد و نیرو های آمریکایی را تا 11 سپتامبر از افغانستان خارج کند.

منبع: فرارو
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1744

به "پیشروی هولناک طالبان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشروی هولناک طالبان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید