وزیر سودانی: بر بیشتر مناطق مرزی با اتیوپی کنترل یافتیم

به گزارش مجله ویراپارس، وزیر اطلاع رسانی سودان گفت، خارطوم بر بیشتر مناطق در مرزهای مشترک با اتیوپی که مورد حمله نیروهای این کشور قرار گرفته بود، کنترل یافت.

وزیر سودانی: بر بیشتر مناطق مرزی با اتیوپی کنترل یافتیم

به نقل از خبرگزاری رسمی سودان سونا، فیصل محمد صالح، وزیر اطلاع رسانی سودان گفت: اطمینان داریم که مسائل باید از طریق مصاحبه حل گردد اما ارتش در بازگرداندن کل اراضی ما به وظیفه اش عمل خواهد نمود. در حال حاضر ارتش بین 60 تا 70 درصد اراضی سودان را پس گرفته است.

وی اضافه نمود، نیروهای سودان به شکل دفاعی عمل کردند و درگیری ها طی دو روز گذشته متوقف شد.

صالح گفت، گزارش های سازمان اطلاعات سودان تاکید می نماید که نوع ترتیب حملات، آموزش نیروها و تسلیحاتی که از طریق آنها حمله کردند، متعلق به شبه نظامیان نیست بلکه برای نیروهای نظامی اتیوپی است.

تنش در منطقه مرزی مشترک میان سودان و اتیوپی پس از آن تشدید شد که اوایل نوامبر درگیری هایی در منطقه تیگرای در شمال اتیوپی رخ داد و 50 هزار آواره به شرق سودان پناه بردند.

اختلافات آدیس آبابا و خارطوم بر سر اراضی کشاورزی در منطقه الفشقه است که در مرزهای سودان واقع شده است اما کشاورزان اهل اتیوپی از سالها پیش در این منطقه ساکن هستند.

روز سه شنبه اتیوپی خواهان پیدا کردن راهکار محبت آمیز با سودان شد تا درگیری های مرزی میان دو طرف برای همواره انتها یابد.

طی هفته های اخیر درگیری های مسلحانه میان نیروهای سودان و اتیوپی اتفاق افتاده و یکدیگر را به تحریک بر خشونت متهم نموده اند. این دو کشور اخیرا مذاکراتی هم پیرامون این مساله در خارطوم داشته اند.

کمی پیش از این مذاکرات، وزیر خارجه اتیوپی گفته بود، ارتش سودان نهم نوامبر حملاتی را شروع نموده است و محصولات کشاورزی اهالی اتیوپی غارت شده و تعدادی از آنها نیز کشته و زخمی شده اند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1394

به "وزیر سودانی: بر بیشتر مناطق مرزی با اتیوپی کنترل یافتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر سودانی: بر بیشتر مناطق مرزی با اتیوپی کنترل یافتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید