وزارت بی وزیر و تخته گاز قیمت خودرو

به گزارش مجله ویراپارس، چهار ماه است که وزارت صمت بدون وزیر اداره می شود و در همین مدت، قیمت خودرو ها بدون ترمز در حال افزایش است.

وزارت بی وزیر و تخته گاز قیمت خودرو

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، تابناک نوشت: 22 اردیبهشت ماه سال جاری بود که رضا رحمانی توسط رئیس جمهور از راس وزارت صمت کنار گذاشته شد و حسین مدرس خیابانی به عنوان سرپرست معرفی گشت. وی در 24 ساعت دو معاون و یک مدیرکل وزارت صمت را برکنار کرد و در نهایت خودش نیز در 22 مرداد ماه سال جاری از مجلس رای اعتماد نگرفت تا جعفر سرقینی به عنوان سرپرست جدید انتخاب شود.

اکنون وزارتخانه ای که خود باید عامل ثبات بازار ها از جمله بازار خودرو در این روز ها باشد، خود گرفتار بی ثباتی مدیریتی است! در چند ماه اخیر فرایند قیمت کالا های اساسی صعودی بوده و برخی کالا ها افزایش قیمت چشمگیری را داشتند. این افزایش قیمت چشمگیر را می توان به عنوان نمونه در بازار خودرو مشاهده کرد. بازار خودرو از ابتدای تابستان سال جاری، فرایند قیمتی صعودی را طی کرده و هرچه به انتهای فصل نزدیکتر می شویم قیمت ها در این بازار نه تنها کاهشی نمی شود بلکه همچنان موج جدیدی از افزایش قیمت را نیز تجربه می کند.

بررسی شرایط قیمت ها در بازار خودرو بیانگر آن است که طی یک هفته گذشته قیمت انواع خودرو های داخلی بین 5 تا 22 میلیون و قیمت خودرو های مونتاژی حدود ده میلیون تومان و قیمت خودرو های خارجی نیز نزدیک به 100 میلیون تومان افزایش یافته اند.

در حالی شاهد این بی ثباتی قیمت ها در بازار ها و به خصوص در بازار خودرو هستیم که وزارتخانه متولی ساماندهی به این بخش نیز خود از چهار ماه پیش با بی ثباتی مدیریتی رو به رو بوده است.

در 22 اردیبهشت بود که رئیس جمهور ضمن برکناری وزیر صمت، حسین مدرس خیابانی را به عنوان سرپرست برگزید. نکته جالب توجه در حکم انتصاب مدرس این بود که رئیس جمهور به موضوع ساماندهی قیمت بازار خودرو به عنوان یکی از وظایف سرپرست جدید اشاره کرده بود. در این حکم آمده بود: انتظار دارد نظر به ضرورت توجه ویژه به جهش تولید، ضمن افزایش هماهنگی درون سازمانی و تعامل مؤثر با دستگاه های ذی ربط اعم از بخش دولتی و غیردولتی و صرف تمام توان و وقت خود را نیز با بهره گیری از ظرفیت مجموعه همکاران و آرای صاحب نظران نسبت به مدیریت بازار و تامین کالا های اساسی، ساماندهی قیمت خودرو، رفع موانع تولید و تعمیق ساخت داخل، کمک به توسعه صادرات غیرنفتی و بهبود فضای کسب وکار اقدام نمایید.

به هر صورت، مدرس خیابانی نتوانست رای اعتماد مجلس را کسب کند و روحانی طی حکمی جعفر سرقینی را به عنوان سرپرست وزارت صمت منصوب کرد. اما این بار دیگر در حکم سرقینی خبری از ساماندهی قیمت خودرو به عنوان یکی از وظایف وی مطرح نشده بود.

در سال جاری سه نفر با دیدگاه های متفاوت به صندلی وزارت صمت تکیه زده اند. وزارتی که یکی از مهم ترین وزارتخانه ها در موضوع ثبات بخشی به بازار ها به خصوص بازار خودرو است. قطعا هر یک از دو نفر اخیر که به عنوان سرپرست به صندلی وزارتخانه صمت تکیه زده اند معاونانی را عزل و نصب کرده اند که خود این موضوع می تواند باعث بی ثباتی و عدم وجود برنامه ریزی مدون برای حمایت از صنعت و تولید باشد.

شش ماه از سال جهش تولید گذشته و سال 99 به نیمه راه رسیده است. کمتر از یک سال دیگر به خاتمه این عمر دولت باقی مانده است، آیا دولت نمی خواهد در معرفی وزیر پیشنهادی خود برای وزارت صمت تعجیل کند؟ تا کی باید مردم شاهد بی ثباتی در بازار ها باشند؟

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1189

به "وزارت بی وزیر و تخته گاز قیمت خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت بی وزیر و تخته گاز قیمت خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید