واکسن بیماری اچ آی وی هر 6 ماه یکبار باید زده گردد

به گزارش مجله ویراپارس، به گزارش خبرنگاران، پوریا عادلی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ویروس اچ پی وی از طرق مختلف قابل انتقال است و یکی از مهمترین عوامل آن داشتن رابطه محافظت نشده است.

واکسن بیماری اچ آی وی هر 6 ماه یکبار باید زده گردد

وی با بیان اینکه امروز بروز ویروس اچ پی وی در بین جمعیت ایرانی به حد هشدار و نگران کننده ای رسیده است، گفت: در سطح دنیا شاهد استفاده از روش های کنترلی و پیشگیری از این ویروس هستیم به طوری که اقدام به واکسینه کردن دختران قبل از هیچ گونه رابطه ای کردند.

عضو هیئت مدیره انجمن سرطان زنان ایران با بیان اینکه واکسیناسیون در تمام سنین توصیه می گردد اما بهترین زمان آن قبل از داشتن هرگونه رابطه ای است، اضافه نمود: سه نوع واکسن وجود دارد که قیمت هر کدام از آن به بیش از 200 هزار تومان می رسد و در مجموع با 800 هزار تومان می توان بدن را در مقابل این بیماری خطرناک واکسینه کرد.

استفاده شش ماه یکبار از واکسن اچ پی وی لازم است

وی با تاکید بر اینکه باید دقت کنیم که روابط خانوادگی را حفظ کنیم و برای حفظ سلامتی خود از روابط خانوادگی خارج نشویم، گفت: واکسن این بیماری هر شش ماه یکبار باید زده گردد.

عادلی با اشاره به اینکه در کشورهای اروپایی سن آغاز واکسیناسیون از 9 تا 21 سالگی برای پسرها و از 9 تا 26 سال برای دختران است، اضافه نمود: ویروس اچ پی وی عامل سرطان دهانه رحم و سرطان مقعدی و بیماری های خطرناک می گردد.

وی با اشاره به اینکه برای حفاظت در برابر ویروس اچ پی وی واکسن چهارگانه و 12 گانه وجود دارد، ادامه داد: فراوری این واکسن ها در حالی است که پیشگیری مهمتر از درمان است.

عضو هیئت مدیره انجمن سرطان زنان ایران گفت: حتی در مواردی استفاده از وسایل جلوگیری کننده هم نمی تواند عامل بروز این ویروس نگردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 75

به "واکسن بیماری اچ آی وی هر 6 ماه یکبار باید زده گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن بیماری اچ آی وی هر 6 ماه یکبار باید زده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید