همراهی مرکل با ادعای آمریکا درباره انفجار نفتکش ها

به گزارش مجله ویراپارس، به گزارش خبرنگاران به نقل از دویچه وله، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در جریان نشست خبری مشترک با رئیس جمهور اوکراین مدعی شد: شواهد زیادی حاکی از آن هستند که ایران عامل حمله به دو نفتکش در دریای عمان در روز پنجشنبه بوده است.

همراهی مرکل با ادعای آمریکا درباره انفجار نفتکش ها

صدراعظم آلمان در عین حال در نشست مذکور خواهان حل و فصل مسالمت آمیز تنش ها در خاورمیانه شده است.

مرکل در این نشست همچنین وضعیت تنش ها را بسیار جدی توصیف کرد و گفت برلین به همه طرف ها به ویژه ایران می گوید تنش ها نباید تشدید شوند.

صدراعظم آلمان همچنین گفته است به طور دائم با مقام های آمریکایی در تماس است و سعی می نماید همه توان خود را به کار گیرد تا روی همه طرف ها تاثیر بگذارد.

ادعاهای ضد ایرانی صدراعظم آلمان در حالی مطرح شده که پیش از این هایکو ماس، وزیر امورخارجه این کشور با اشاره به ویدئوی منتشر شده از سوی آمریکا درباره نقش ایران در حمله به نفتکش ها، گفته بود: این ویدئو کافی نیست. ما می توانیم آنچه در این ویدئو نمایش داده می گردد را درک کنیم اما برای قضاوت نهایی کافی نیست.

تنها ساعاتی پس از حادثه انفجار کشتی ها در دریای عمان، وزارت دفاع آمریکا فیلمی را منتشر کرد که مدعی است یک قایق ایرانی در حال کوشش برای حذف یک مین عمل نکرده از بدنه یکی از نفتکش های سانحه دیده است. با این حال اسناد دولت آمریکا از حادثه دریای عمان با تردیدهای جهانی جدی روبرو شده و غیر از انگلیس از سوی سایر کشورها تائید نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 231

به "همراهی مرکل با ادعای آمریکا درباره انفجار نفتکش ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همراهی مرکل با ادعای آمریکا درباره انفجار نفتکش ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید