مودی در پاسخ به کشته شدن 20نظامی هندی،چین را رسما تهدید کرد

به گزارش مجله ویراپارس، فارس نوشت: علیرغم آنکه دولت چین از توافق میان پکن و دهلی نو برای مذاکره در زمینه کاهش تنش ها و حل اختلافات مرزی اطلاع داد، نارندا مودی نخست وزیر هند در واکنش به تحولات اخیر میان دو کشور گفت در صورتیکه هند تحریک گردد، پاسخ مناسبی خواهد داد.

مودی در پاسخ به کشته شدن 20نظامی هندی،چین را رسما تهدید کرد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، روز گذشته (سه شنبه) در درگیری های میان ارتش هند با نظامیان چین در امتداد خط کنترل واقعی LAC که در حقیقت قلمرو تحت کنترل هند را از قلمرو تحت کنترل چین در ایالت جامو و کشمیر جدا می نماید، دستکم 20 نظامی هندی کشته شدند.

مودی در اولین سخنرانی خود بعد از این درگیری ها توضیح داد که دهلی نو در کوشش است تا اطمینان حاصل کند که اختلافات به نزاع تبدیل نگردد اما تأکید کرد که هیچ گونه مصالحه ای در مورد حاکمیت کشورش نخواهد کرد.

وی شرح داد: برای ما، اتحاد و حاکمیت کشور مهم ترین امر است...هند خواهان صلح است اما توانایی دارد در صورتیکه تحریک گردد، پاسخ درخور و شایسته ای بدهد.

اظهارات نخست وزیر هند درست چند ساعت بعد از آن مطرح شد که وزارت خارجه چین توضیح داد که اوضاع در مرز دو کشور هند و چین به ثبات رسیده و تحت کنترل درآمده است.

ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص گفت: دو طرف، ارتباطات نزیک خود را از کانال های دیپلماتیک و نظامی حفظ نموده اند. اوضاع کلی مرز باثبات و قابل کنترل است.

وی همچنین ادامه داد که چین مقصر درگیری های اخیر در مرز دو کشور نیست. روز گذشته نیز مقام های پکن، ارتش هند را به عبور از مرز در دره گالوان و تحریک درگیری با نیروهای نظامی چین متهم کردند.

از آنجایی که دو کشور همسایه هند و چین، یک مرز معین ندارند و تنها یک خط کنترل واقعی برای جداسازی دو قلمرو دارند که در سال 1962 بعد از جنگ میان دو کشور ایجاد شد، به همین دلیل در چندین دهه اخیر، درگیری های مرزی زیادی بین دو کشور اتفاق افتاده است.

تنش های مرزی میان هند و چین در ماه می امسال میلادی (اوایل خردادماه) تشدید شد و چندین نظامی از هردو کشور در آن زخمی شدند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1068

به "مودی در پاسخ به کشته شدن 20نظامی هندی،چین را رسما تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مودی در پاسخ به کشته شدن 20نظامی هندی،چین را رسما تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید