معاون وزیر نفت: صنعت پتروشیمی به سمت توسعه هوشمند حرکت کند

به گزارش مجله ویراپارس، تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، افتتاح طرح نیمه صنعتی پایلوت SMART GTL را از حیث تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی حائز اهمیت برشمرد و گفت: این صنعت باید به سمت توسعه هوشمند حرکت کند.

معاون وزیر نفت: صنعت پتروشیمی به سمت توسعه هوشمند حرکت کند

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش روابط عمومی وزارت نفت، بهزاد محمدی در آیین رونمایی از دانش فنی و نیز افتتاح رسمی طرح پایلوت SMART GTL گروه صنعتی فاتح کیمیا که همزمان با دهه فجر در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی برگزار شد، افزود: باید نگاه به توسعه صنعت پتروشیمی تغییر کند و پتروشیمی به سوی توسعه هوشمند حرکت کند.

وی بیان داشت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی از شرکت هایی که در راستا تولید محصولات نهایی فعالیت می کنند، حمایت می کند و از همکاری با آنان استقبال خواهد کرد.

محمدعلی فاطمی، مدیرعامل گروه صنعتی فاتح کیمیا نیز با بیان اینکه این گروه با 22 شرکت خود در راستا تکمیل زنجیره ارزش و کاهش خام فروشی حرکت می کند، گفت: اشتغال زایی و ایجاد فرصت های جدید شغلی با تحقق برنامه های توسعه ای می تواند منجر به توسعه اقتصادی کشور شود.

به گزارش ایرنا، ضرورت های اصلی کشور، خروج از شرایط خام فروشی و تولید مواد پتروشیمی به منظور ایجاد ارزش اضافه کرده حداکثری از این منابع بوده و این موضوعی است که مورد توجه خواهد بود.

مطابق آمارها، نزدیک به 6 درصد افزایش تولید محصولات پتروشیمی در 10 ماه امسال نسبت به دوره مشابه پارسال محقق شده است. حدود سه درصد از این رشد تولید مربوط به افزایش تولید واحدهای موجود بوده و بخش دیگر هم با توجه به بهره برداری های جدید اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1462

به "معاون وزیر نفت: صنعت پتروشیمی به سمت توسعه هوشمند حرکت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر نفت: صنعت پتروشیمی به سمت توسعه هوشمند حرکت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید