مجتمع آی سی تی استان زنجان با حضور وزیر ارتباطات به بهره برداری رسید

به گزارش مجله ویراپارس، مجتمع آی سی تی (فن آوری اطلاعات و ارتباطات) استان زنجان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره برداری رسید.

مجتمع آی سی تی استان زنجان با حضور وزیر ارتباطات به بهره برداری رسید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز دوشنبه تحقق عدالت ارتباطی را از اولویت های این وزارتخانه ذکرکرد و در خصوص ویژگی های این پروژه گفت: مجتمع آی سی تی استان زنجان با هدف توسعه خدمات دولت به شهروندان و با سرمایه گذاری بالغ بر 32 میلیارد تومان احداث شده است.

محمدجواد آذری جهرمی اضافه نمود: بخشی از ساختمان و مجتمع پنج طبقه آی سی تی زنجان مرکز داده بوده که در حال آماده سازی است و بخش اداری و خدماتی آن از امروز فعال می شود.

وی یادآورشد: ساختمان مجتمع آی سی تی زنجان به نام مبارک شهید شهریاری مزین شده و بناست در حوزه توسعه علم و فناوری فعالیت کند.

آذری جهرمی با بیان اینکه مجتمع ارتباطی شهید شهریاری امروز وارد مدار شد، گفت: پایداری ارتباطات استان زنجان از مقوله های مهمی است که به این جهت فیبر نوری پشتیبان در مسیرهایی به ویژه در طارم که پایداری لازم را نداشت احداث شد و پایداری ارتباطات استان هم با احداث مسیرهای جدید فیبر نوری به تثبیت رسید.

وی اضافه نمود: وعده انجام این امور پنج ماه قبل به مردم استان زنجان داده شده بود که امروز محقق شد.

آذری جهرمی گفت: در اجرای سیاستها و قانون برنامه پنجم و ششم توسعه کشور و با اهداف ایجاد بستر و توسعه شبکه ملی اطلاعات، همچنین ایجاد دسترسی راحت تر مردم به خدمات متمرکز و مدیریت یکپارچه در ارایه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات استانی و در راستای تکالیف این وزارتخانه برای ایجاد و تجهیز مجتمع های فنی و عملیاتی آی سی تی شاهد رشد و تکمیل پروژه های فنی و مکانی در کشور هستیم.

وی شرح داد: مجتمع آی سی تی استان زنجان با فضاهای کاربردی برای مدیریت یکپارچه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، خدمات ارتباطی عمومی روستایی، پایش فرکانس، مدیریت زیرساخت ارتباطات استان، باجه های عملیاتی پست و پست بانک، دارای فضای مستقل و مناسب برای کسب و کارهای نوآفرین و فضاهای کاربردی دیگر از جمله سرور روم با قابلیت توسعه به دیتا سنتر از محل بودجه عمرانی طرح ایجاد و توسعه متوازن منطقه ای خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد و تجهیز شد.

گفتنی است مجتمع آی سی تی استان زنجان در زمینی به مساحت یک هزارو 996 مترمربع و زیربنای پنج 887 مترمربع احداث شده است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1463

به "مجتمع آی سی تی استان زنجان با حضور وزیر ارتباطات به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجتمع آی سی تی استان زنجان با حضور وزیر ارتباطات به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید