ماهواره ناهید 1 به زودی به وزارت دفاع تحویل داده می گردد

به گزارش مجله ویراپارس، به گزارش خبرنگاران، محمدجواد آذری جهرمی ظهر سه شنبه در جریان افتتاح پروژه های زیرساختی مخابراتی و ارتباطی ساوه در جمع خبرنگاران گفت: طبق برنامه ریزی مقرر است ماهواره مخابراتیناهید 1 در 250 کیلومتری زمین قرار گیرد.

ماهواره ناهید 1 به زودی به وزارت دفاع تحویل داده می گردد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه نمود: این ماهواره مخابراتی نیز، ابعاد دیگری از ظرفیت و توانمندی کشور را در این عرصه نشان می دهد، چراکه از سوی مهندسان بومی مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

آذری جهرمی شرح داد: ماهواره مخابراتی ناهید 1 نخستین ماهواره دارای سلول های خورشیدی متحرک کشور است که در مدت استقرار خود در فضا این سلول های خورشیدی فعال و دارای حرکت خواهند بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد: در حال حاضر آنالیز های نهایی در رابطه با ماهواره مخابراتی ناهید 1 اجرا شده و آماده پرتاب به مدار زمین است که به همین منظور، طی روزهای آینده به وزارت دفاع تحویل داده خواهد شد.

آذری جهرمی در بخش دیگر سخنان خود، به اجرای طرح نوآفرین در راستای اشتغالزایی توسط وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره و مطرح نمود: تاکنون بیش از 1300 مجموعه شرکت های رشد یافته، سرمایه گذار و نیز علاقمندان به حوزه کارآفرینی در طرح نوآفرین وزارت ارتباطات شرکت نموده اند و روند خوبی در این زمینه در حال طی شدن است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز داشت: در همین رابطه برنامه های اشتغال وزارتخانه به زودی اعلام خواهد شد و پیش بینی می گردد بتوانیم ایجاد 68 هزار شغل را تا سرانجام امسال محقق سازیم.

لازم به ذکر است آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ادامه سفر یک روزه خود به استان مرکزی، در شهرستان های تفرش و اراک نیز حضور می یابد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 260

به "ماهواره ناهید 1 به زودی به وزارت دفاع تحویل داده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهواره ناهید 1 به زودی به وزارت دفاع تحویل داده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید