لیبی، حمله موشکی شبه نظامیان حفتر به طرابلس

به گزارش مجله ویراپارس، دولت وفاق ملی لیبی از حمله موشکی شبه نظامیان ژنرال خلیفه حفتر به شهر طرابلس خبر داد.

لیبی، حمله موشکی شبه نظامیان حفتر به طرابلس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرماندهی عملیات آتشفشان خشم وابسته به دولت وفاق ملی لیبی در صفحه خود در فیسبوک بیان نمود که منطقه زناته در شهر طرابلس با موشک های گراد هدف قرار گرفت.

این فرماندهی امروز با انتشار تصاویری نوشت: گزارش های اولیه از کشته و زخمی شدن شماری از افراد بعد از حمله نیروهای وابسته به حفتر به منطقه زناته حکایت دارد.

محمد قنونو سخنگوی ارتش لیبی وابسته به دولت وفاق پیشتر در بیانیه ای اعلام کرده بود که نیروهای هوایی لیبی در شش حمله هوایی به دشت مرسیط در جاده بین القریات و نسمه، یک ستون نظامی و شبه نظامیان تروریستی خلیفه حفتر را هدف قرار دادند.

دولت وفاق ملی روز گذشته آتش بس انسانی اعلام شده از سوی حفتر در طول ماه مبارک رمضان را رد و تاکید کرد: حفتر پیشتر آتش بس ها را نقض کرد و این امر باعث می شود که دیگر به آتش بس اعتماد نکنیم زیرا او به خیانت عادت کرده است.

دولت وفاق ملی لیبی از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است. این دولت در شهر طرابلس در غرب لیبی مستقر است.

در شرق لیبی اما ژنرال خلیفه حفتر و شبه نظامیانش با عنوان ارتش ملی لیبی فعالیت می کنند و از چندین ماه پیش به سمت طرابلس برای آنچه آن را بیرون راندن تروریست ها از آن خواند، حمله کرد اما در اطراف طرابلس زمینگیر شد. از آن زمان دوطرف با یکدیگر درگیر بوده و مواضع یکدیگر را مورد حمله قرار می دهند.

همزمان برخی کشورها نیز به دو دسته تقسیم شده اند و از دولت وفاق یا خلیفه خفتر حمایت می کنند.حفتر مورد حمایت امارات، مصر، عربستان و روسیه است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 965

به "لیبی، حمله موشکی شبه نظامیان حفتر به طرابلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، حمله موشکی شبه نظامیان حفتر به طرابلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید