قانونگذار عراقی: رزمایش آمریکا و امارات، اقدامی تحریک آمیز بود

به گزارش مجله ویراپارس، عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق اجرای مانور مشترک آمریکا و امارات را پیامی تحریک آمیز برای کشورهای منطقه خواند.

قانونگذار عراقی: رزمایش آمریکا و امارات، اقدامی تحریک آمیز بود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کریم علیوی عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق امروز (چهارشنبه) گفت که برگزاری مانور مشترک آمریکا و امارات پیغام تحریک آمیز جدیدی برای کشورهای منطقه است.

علیوی در مصاحبه با وبگاه المعلومه اضافه نمود که همزمان با برگزاری این مانور اخباری در رسانه های عربی حاشیه خلیج فارس درباره کوشش آمریکایی ها برای کودتای نظامی در عراق منتشر شد.

او شرح داد: قطعا آمریکا هرگز نمی تواند همانند کودتا در کشورهای آمریکای لاتین، دست به کودتاهای نظامی دیگری بزند و لذا به استراتژی جدید در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه مبنی بر اصل تحریک به وسیله نیروها و بازوهای خود در منطقه روی آورده است.

وی همچنین اضافه نمود: مانور اخیر آمریکا و امارات پیغام تحریک آمیز جدیدی به کشورهای منطقه است، این قبیل فعالیت ها پیغام روشنی دارند و آن اجرای عملیات های تحریک آمیز برای سلطه بر کشورهای منطقه و تضعیف حکومت های آن است.

مانور نیروهای دریایی آمریکایی و نیروهای اماراتی در پایگاه الحمرا امارات دو روز پیش به سرانجام رسید. این مانور مشترک در حالی برگزار گردید که دیگر مانورهای آمریکا در منطقه به دلیل شیوع ویروس کرونا تعلیق شده است.

طبق گزارش شبکه الجزیره، نیروهای شرکت کننده در این مانور تصرف یک برج مراقبت فرودگاه و یک پالایشگاه نفت و نیز عملیات تفتیش و جستجوی نیروهای دشمن در خیابان های تنگ و باریک را تمرین کردند.

خ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 871

به "قانونگذار عراقی: رزمایش آمریکا و امارات، اقدامی تحریک آمیز بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانونگذار عراقی: رزمایش آمریکا و امارات، اقدامی تحریک آمیز بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید