شرکت چینی، واردات نفت از آمریکا را متوقف کرد

به گزارش مجله ویراپارس، با توجه به افزایش تنش تجاری بین واشنگتن و پکن شرکت سینوپک چین شریک شرکت فرانسوی توتال در اجرای پروژه 11 گاز پارس جنوبی، خرید نفت از آمریکا را متوقف کرد.

شرکت چینی، واردات نفت از آمریکا را متوقف کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، سه منبع مطلع روز گذشته اعلام کردند: شرکت Sinopec چین یکی از بزرگترین شرکت های بزرگ دولتی در این کشور به دلیل تشدید بحران جنگ تجاری بین واشنگتن و آمریکا خرید نفت از آمریکا را متوقف کرد.

این منابع که خواستند نام شان فاش نگردد اعلام کردند هنوز معین نیست چین تا چه زمانی واردات نفت از آمریکا را کنار خواهد گذاشت اما یک منبع مطلع گفت شرکت Unipec زیرمجموعه شرکت Sinopec حداقل تا ماه اکتبر هیچ ثبت سفارشی برای خرید نفت آمریکا ندارد.

شرکت Sinopec بزرگترین شرکت پالایشی و وارد کننده نفت آمریکا در آسیا محسوب می گردد. به طور کلی شرکت های چینی برای دور ماندن از احتمال اعمال تعرفه بر واردات نفت از آمریکا توسط دولت چین، خرید نفت آمریکا را کاهش دادند.

پکن فرآورده های سوختی وارداتی از آمریکا نظیر نفت خام و فرآورده های نفتی را در لیست شمول اعمال تعرفه 25 درصدی واردات در ادامه جنگ تجاری با واشنگتن قرار دادند. البته دولت چین هنوز معین ننموده است که چه زمانی این تعرفه ها اعمال خواهد شد.

Unipec بیشتر از برنامه خود برای سه برابر کردن حجم واردات نفت از آمریکا و رساندن آن به 300 هزار بشکه در روز تا سرانجام امسال خبر داده بود.

بنا به اطلاعات ارائه شده توسط مؤسسه تامسون رویترز در 8 ماه نخست امسال چین به طور متوسط روزانه 334 هزار بشکه نفت از آمریکا وارد نموده است.

این آمار همچنین نشان می دهد این حجم از واردات در ماه سپتامبر به 198 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت چرا که تنها سه نفتکش بزرگ از آمریکا در حال انتقال نفت به چین هستند.

کنار رفتن خریداران نفت آمریکا که دومین خریدار نفت از واشنگتن پس از کانادا محسوب می شوند قیمت نفت آمریکا را نزولی نموده و آن را برای دیگر خریداران و خرید آن را توسط دیگر کشورها منطقی کردند. البته شرکت Sinopec به خرید نفت از آمریکا و فروش آن به مشتریان اروپایی ادامه خواهد داد ولی بعید به نظر می رسد با توجه به عدم وجود خریدار در شرق اقدام به انتقال آن به آسیا بکند.

سه کارگزار نفتی اعلام کردند طرح چین برای اعمال تعرفه 18 دلاری بر قیمت هر بشکه 70 دلار دیگر شرکت های چینی را نسبت به خرید نفت آمریکا بی میل نموده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 440

به "شرکت چینی، واردات نفت از آمریکا را متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت چینی، واردات نفت از آمریکا را متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید