رسانه ها مردم را از استمرار خطرات کرونا برای جامعه مطلع نمایند

به گزارش مجله ویراپارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: از رسانه ها می خواهیم مردم را از استمرار خطرات بیماری کرونا برای جامعه مطلع نمایند.

رسانه ها مردم را از استمرار خطرات کرونا برای جامعه مطلع نمایند

به گزارش خبرنگار از ،محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی عصر پنج شنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی و کارگروه مدیریت جو روانی ستاد مقابله با کرونای استان گفت: شورای اطلاع رسانی به دنبال ایجاد بستر پاسخگویی به موضوعاتی است که افکار عمومی با آن ها درگیر بوده و به دغدغه ای برای افراد جامعه تبدیل شده است.

او با تاکید بر استفاده از ظرفیت رسانه های گروهی استان برای ایجاد آرامش روانی در جامعه گفت: رسانه های استان صندلی ویژه ای بین مردم داشته و در اطلاع رسانی، آموزش و قانع کردن افکار عمومی، مهم ترین نقش را می توانند بر عهده بگیرند.

محمدپور با اشاره به استمرار بیماری کرونا در کشور و ضرورت مطلع سازی مردم نسبت به این موضوع گفت: رسانه ها باید مردم را نسبت به خطرات بیماری کرونا و استمرار این خطرات مطلع ساخته و از سویی، آنان را به رعایت فاصله فیزیکی و اجتماعی و مراقبت های بهداشتی دعوت نمایند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر ادامه یافتن فعالیت گروه های تخصصی در حوزه مقابله با کرونا در استان گفت: آموزش های عمومی در مورد این بیماری باید بیش از پیش توسط رسانه ها مطرح گردد و اطلاع رسانی ها نیز گسترش یابد و از سوی دیگر از مردم نیز می خواهیم اخبار و اطلاعیه ها را تنها از منابع موثق دریافت نمایند.

او ادامه داد: تجلیل از کادر درمانی باید همچنان ادامه یافته و رسانه ها نسبت به پوشش خبری فداکاری های این قشر همانند گذشته کوشش نمایند.

محمدپور اضافه کرد: نقش روانشناسان، روانپزشکان و مددکاران اجتماعی در دوران بحران شیوع کرونا و در شرایط پسا کرونا بسیار مهم است و لازم است با همکاری متقابل متخصصان این حوزه و رسانه ها، برای بهبود شرایط کنونی و کاستن بار روانی و اجتماعی این بیماری و تبعات آن، آمادگی داشته و در این راستا اقدام گردد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر توجه به دوران پساکرونا نیز گفت: باید از فرصت ها و تجربه های کسب شده در طول این مدت نهایت استفاده را در دوران پسا کرونا ببریم.

او همچنین با اشاره به کمبود خون و فرآورده های خونی در سطح کشور و استان گفت: نباید اجازه داد این موضوع به مشکل و چالشی در این شرایط تبدیل گردد لذا انتظار از رسانه ها این است که با همکاری سازمان انتقال خون و حوزه بهداشت و درمان نسبت به اطلاع رسانی در این حوزه و اطمینان بخشی به مردم از شرایط بهداشتی و مراقبت های فرایند انتقال خون، مبادرت نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 970

به "رسانه ها مردم را از استمرار خطرات کرونا برای جامعه مطلع نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه ها مردم را از استمرار خطرات کرونا برای جامعه مطلع نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید