خبرنگاران زوایای پرونده درمانی نوزاد آبدانانی در حال آنالیز است

به گزارش مجله ویراپارس، ایلام - خبرنگاران - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تمامی جوانب و زوایای پرونده درمانی نوزاد آبدانانی از بدو تولد تا بستری در بیمارستان و مراحل درمان آن در حال آنالیز است.

خبرنگاران زوایای پرونده درمانی نوزاد آبدانانی در حال آنالیز است

دکتر عباس قیصوری شامگاه آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: از همان نخستین لحظات وقوع این ماجرا و انتشار اخبار مربوط به علائم حیاتی مجدد این نوزاد آبدانانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با جدیت در حال پیگیری مسائل و موضوعات مربوط به این ماجرا است.

وی اضافه نمود: دکتر محمد کریمیان از همان ابتدا معاونت های آموزش و درمان و مدیران حراست و بازرسی دانشگاه را مسوول رسیدگی و آنالیز این مساله نموده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید نمود: به طور قطع تمامی جوانب و مسائل مربوط به این نوزاد، از همان ابتدای ورود به زایشگاه در بدو تولد تا مراحل بستری آن در بیمارستان های رسول اکرم(ص) آبدانان و امام خمینی(ره) ایلام و صدور جواز دفن این نوزاد مورد آنالیز قرار می گیرد.

وی یادآور شد: همچنین روز شنبه پانزدهم آذرماه(فردا) کمیسیون تخصصی آنالیز و ارزیابی این مساله با حضور تمامی اساتید گروه اطفال استان در دانشگاه علوم پزشکی تشکیل خواهد شد و پس از آنالیز ها، نتیجه قطعی نیز به وسیله همین کمیسیون اعلام می گردد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: پس از آنالیز، با هرگونه قصور پزشکی برخورد قانونی اجرا شده و در صورت لزوم در مراجع قضایی نیز پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، روز گذشته ویدیویی در شبکه های مجازی ایلام منتشر شد که نشان می داد نوزاد 2 ماهه آبدانانی پس از اعلام فوت و انتقال به غسالخانه، دوباره جان می گیرد و زنده می گردد.

بر اساس اعلام کانال های خبری شهرستان آبدانان، نوزاد 2 ماهه آبدانانی با نارسایی مادرزادی در بیمارستان امام خمینی ایلام(ره) تحت مراقبت بوده است که شب گذشته حال نوزاد وخیم گزارش و گواهی فوت وی صادر می گردد.

اما هنگامی که والدین فرزند خود را برای تدفین به آبدانان با فاصله حدود 180 کیلومتر از ایلام، انتقال می دهند مسوول غسالخانه آبدانان متوجه تپش قلب نوزاد می گردد.

پس از حضور اورژانس بیمارستان رسول اکرم(ص) آبدانان، زنده بودن نوزاد تایید و برای مراقبت بیشتر به بیمارستان انتقال داده می گردد.

بعضی از سایت ها و کانال های خبری استان ایلام از صدور گواهی دفن این نوزاد انتقاد نموده و آن را ناشی از قصور پزشکی دانستند.

دادستان ایلام نیز گفت: باید تیم ویژه متشکل از دادستانی، بازرسی و نظام پزشکی تشکیل گردد تا سریع به موضوع ورود و نسبت به آنالیز موضوع اقدام نمایند.

همچنین دادستانی به علوم پزشکی ایلام برای روشن شدن ماجرای نوزاد اهل آبدانانی 48 ساعت مهلت داده است.

دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز جوابیه ای در رابطه با انعکاس مطلبی در رسانه های استان مبنی بر قصور پزشکی و صدور مجوز دفن یک نوزاد که در سردخانه دوباره زنده شده است، صادر کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1370

به "خبرنگاران زوایای پرونده درمانی نوزاد آبدانانی در حال آنالیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زوایای پرونده درمانی نوزاد آبدانانی در حال آنالیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید