خبرنگاران درخواست مؤسسه حقوق بشری برای رفع محدودیت مکالمات اینترنتی در کشورهای عربی

به گزارش مجله ویراپارس، تهران - خبرنگاران - مؤسسه بین المللی ایپکت که در زمینه سیاست های حقوق بشری کشورها به ویژه کشورهای منطقه خلیج فارس فعالیت می کند، در پی شیوع ویروس کرونا، خواستار رفع هرچه سریعتر محدودیت ها برای برقراری تماس های رایگان اینترنتی شد.

خبرنگاران درخواست مؤسسه حقوق بشری برای رفع محدودیت مکالمات اینترنتی در کشورهای عربی

این اندیشکده که مقر آن در لندن است، دیروز (یکشنبه) در گزارشی در تارنمای خود نوشت: مکالمات صوتی و تصوریری در شرایط قرنطینه و بسته بودن مرزها، بهترین روش ارتباطی است.

به همین دلیل ساره بوراشد هماهنگ کننده پویشها در این مؤسسه تاکید کرد که این اندیشکده با همکاری طرف های رسمی در بریتانیا و دیگر کشورهای صادر کننده نیروی کار، تلاش کرده که کشورهای حوزه خلیج فارس را به رفع این محدودیت ها ترغیب کند، چرا که تعداد زیادی از ساکنان آن خارجی و شهروندان انگلیسی هستند.

وی اشاره کرد: امارات که بخشی بزرگی از ساکنان آن را نیروی کار خارجی تشکیل می دهد، بسیاری از راه های ارتباطی چون اسکایپ، واتساپ، فیسبوک و ... را فیلتر کرده و در صورت استفاده از آنها جریمه ای بالغ بر 130 هزار دلاری و در برخی مواقع زندان وضع کرده است.

بوراشد ادامه داد: در پی شیوع ویروس همه گیر کرونا اعمال محدودیت در برقراری تماس های صوتی و تصویری، منجر به افزایش حالاتی چون گوشهگیری، وحشت و بی اعتمادی در میان نیروی کار خارجی می شود، به ویژه آن که بسیاری از آنها درآمدی پایین دارند و نمی توانند از شیوه های آسان و در دسترس برای تماس استفاده کنند.

این مؤسسه حقوق بشری تاکید کرد: کشورهایی چون امارات، عمان و قطر که راه های ارتباطی واتساپ، فیسبوک، فیس تایم، اسکایپ و ... را فیلتر کرده اند، باید این محدودیت ها را بردارند و کشورهایی که به ادامه فیلتر مکالمات رایگان اینترنتی ادامه می دهند، شهروندان و نظام بهداشت عمومی را در معرض خطر قرار می دهند و دستورالعمل های حقوق بشری را درباره سلامت عمومی نقض می کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 899

به "خبرنگاران درخواست مؤسسه حقوق بشری برای رفع محدودیت مکالمات اینترنتی در کشورهای عربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران درخواست مؤسسه حقوق بشری برای رفع محدودیت مکالمات اینترنتی در کشورهای عربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید