خبرنگاران ارتقای توان چهار پست اسکله در بندر امام خمینی(ره)

به گزارش مجله ویراپارس، اهواز - خبرنگاران - ظرفیت باربری چهار پست اسکله مجتمع بندری امام خمینی(ره)،با اتمام پروژه تعمیر اساسی آن، به 80 هزار تن افزایش یافت.

خبرنگاران ارتقای توان چهار پست اسکله در بندر امام خمینی(ره)

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگاران از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عادل دریس اعلام کرد:تعمیر اساسی بر روی اسکله های شماره 31 تا 34 این بندر به متراژ 740 متر، با اعتبار 510 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد.

وی اضافه نمود: ارتقای توان و ظرفیت سازه های دریایی و بازسازی و نگهداری از روساخت های بندری به منظور استمرار و ارتقای سطح خدمات بندری به مشتریان از مهمترین اهدافی است که در تعمیر اساسی اسکله های یاد شده دنبال می گردد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اینکه در جریان این تعمیراساسی، بخش های آسیب دیده نیز ترمیم شد گفت: همچنین 49 عدد فندر (ضربه گیر) به منظور ارتقای ایمنی پهلوگیری شناورها در این اسکله ها تعویض شد.

وی ادامه داد: تمامی بخش های این پروژه با تکیه بر توان داخلی و بهره گیری از فراوری ملی و برابر با آخرین استاندارد روز دنیا اجرا شده است.

بندرامام خمینی (ره) در جنوب خوزستان به عنوان یکی از مهم ترین قطب های حمل و نقل منطقه ای به ایفای نقش می پردازد؛ این بندر در سال 1390 پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه مالی و الحاق زمین های مجاور، هم اکنون با 11 هزار هکتار مساحت و 11 پست اسکله فعال، بزرگترین منطقه ویژه مالی کشور محسوب می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1170

به "خبرنگاران ارتقای توان چهار پست اسکله در بندر امام خمینی(ره)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ارتقای توان چهار پست اسکله در بندر امام خمینی(ره)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید