فراوری 200 هزار خانه در سال، بازار مسکن را از رکود خارج نخواهد کرد

به گزارش مجله ویراپارس، افشین پروین پور گفت: مساله مهمی که در شش سال گذشته مبهم بوده و پاسخ دقیقی به آن داده نشده چرایی عدم اراده دولت و میزن اراده ای است که دولت باید در این بخش به کار می گرفت.

فراوری 200 هزار خانه در سال، بازار مسکن را از رکود خارج نخواهد کرد

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، افشین پروین پور کارشناس مسکن در گفت وگو با قدس آنلاین درخصوص تحقق فراوری مسکن در سالهای انتهای دولت آقای روحانی گفت: امکان ساخت و فراوری مسکن وجود دارد و بسیاری از مستاجران جامعه از طبقه متوسط به پایین متقاضی خرید اقساطی یا با قیمت پایین تر مسکن هستند. تحقق فراوری مسکن ارزان و رساندن آن به دست مصرف کننده واقعی وابسته به اراده دولت است چرا که خواست دولت می تواند منجر به فراوری قابل توجهی از مسکن در زمین هایی گردد که در اختیار دولت قرار گرفته است.

وی در این باره اضافه کرد: خوشبختانه دولت از امکانات قابل توجهی در فراوری مسکن برخوردار است پس ساخت مسکن فقط و فقط وابسته به عزم و خواست مدیران دولتی است. مسأله مهمی که در شش سال گذشته مبهم بوده و پاسخ دقیقی به آن داده نشده؛ چرایی عدم اراده دولت و میزن اراده ای است که دولت باید در این بخش به کار می گرفت. اینکه دولت به قول و وعده ساخت چهارصد هزار واحد مسکونی عمل می نماید نیز سؤالی است که بی پاسخ مانده است چرا که فراوری مسکن در دولت یازدهم ودوازدهم به سادگی کنار گذاشته شد.

کارشناس بخش مسکن خاطر نشان کرد: در پاسخ به این سؤال که آیا می توان به اراده دولت در ساخت مسکن امیدوار بود، می توان براساس تجارب قبلی به این نتیجه رسید که آیا امید بستن به ساخت چهارصد هزار واحد مسکونی و واگذاری آن به قشر ضعیف جامعه عملیاتی می گردد یا خیر؟ متأسفانه تجارب قبلی وعده های دولتی نه تنها به صورت صد درصدی محقق نشده بلکه بخش وسیعی از آن روی زمین مانده است. لذا با توجه به اینکه تصمیم گیریها و سیاست گذاریهای نهادهای مختلف دولتی جدای از هم نیست نمی توان با اطمینان به حصول چنین وعده ای امیدوار بود.

وی در انتها تصریح نمود:حتی در صورت عملیاتی شدن و ساخت چهارصد هزار واحد مسکونی تا سال 1400 می توان گفت قطعاً فراوری 200 هزار مسکن در سال رقمی نیست که بربازار مسکن تأثیرات قابل توجهی بگذارد و این بخش اقتصاد ساز کشور را از رکود خارج کند. در حالی که کشور سالانه احتیاجمند فراوری دو میلیون واحد مسکونی است ساخت یک دهم آن در سال محل بحث است که آیا اصلاً چنین ساخت و سازهایی با توجه به حجم بالای مورد احتیاج کشور تغییری در بازار ایجاد کند؟

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 451

به "فراوری 200 هزار خانه در سال، بازار مسکن را از رکود خارج نخواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 200 هزار خانه در سال، بازار مسکن را از رکود خارج نخواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید