تماشاخانه اینستاگرامی عمو احسان باز است ، هنرنمایی عروسک ها در روزهای کرونایی

به گزارش مجله ویراپارس، کرونا حریف هرچه گردد حریف فرهنگ وهنر نمی گردد و چه نیکوست هنرمندان در این روزهای خانه نشینی به فکر چاره اندیشی برای پر کردن اوقات فراغت بچه ها باشند. قصه عمو احسان از همان قصه های شیرین و شنیدنی است که هر کودک 3 تا 6 ساله را حسابی پای سکوی نمایش میخکوب می نماید.

تماشاخانه اینستاگرامی عمو احسان باز است ، هنرنمایی عروسک ها در روزهای کرونایی

جهت دریافت خدمات اجرای گرین روف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

خبرنگاران - سمیرا باباجانپور: یک سکوی ساده نمایش، چند شخصیت عروسکی و 2 جوانی که قلبشان برای بچه ها وطن می تپد. احسان سامانی منش و آرش صادقیان حقیقی همزمان با بسته شدن مهدکودک ها و خانه های بازی در تماشاخانه شان را نبستند و با اجرای نمایش های زنده اینترنتی فرصت تماشای نمایش بچه هاه را برای همه بچه ها کشور فراهم کردند. سامانی منش یا به قول بچه های مهدکودک عمو احسان که چند سالی می گردد در مهدهای کودک، جشن ها و مناسبت های بچه هاه نمایش عروسکی اجرا می نماید تماشای نمایش را از جمله لذت بخش ترین برنامه های تفریحی و آموزشی برای بچه ها می داند.

او درباره نیت خیر و چاره اندیشی خلاقانه برای روزهای خانه نشینی بچه ها می گوید: علاوه بر فعالیت در مهدهای کودک برنامه ریزی مشخصی برای ماه آخر سال داشتیم و قرار بود نمایش های متعددی در پایتخت اجرا کنیم که با توجه به شرایط فعلی همه برنامه ریزی ها به هم ریخت. فکر کردم چرا باید این نمایشنامه ها روی میزم خاک بخورد؟ حالا که مدرسه تلویزیونی راه افتاده است چرا نمایش تصویری نداشته باشیم؟

  • پلی به دنیای خیالی بچه ها

گروه نمایشی پل که عمو احسان آن را مدیریت می نماید هر هفته یک تا 2 نمایش را به وسیله فضای مجازی برای بچه ها اجرا می نماید. به قول سامانی منش کرونا نتوانسته درهای این تماشاخانه را ببندد. او می گوید: اسم گروهمان را پل انتخاب نموده ایم تا پلی باشیم بین دنیای تخیلی بچه ها و دنیای واقعی. خوشبختانه استقبال بچه ها و والدین برای ما دلگرم نماینده بود. حالا با انگیزه بیشتری کار را دنبال می کنیم.

این خانه نشینی اجباری اگر مدیریت نگردد می تواند برای بچه ها مخرب باشد. کودکی که از بازی با همسن و سالانش محروم شده است یا امکان استفاده از فضاهای عمومی به خصوص بوستان و مراکز تفریحی را ندارد کسل و منزوی خواهد شد. عمو احسان معتقد است که باید این روزها بیشتر حواسمان به فرزندانمان به خصوص گروه سنی 3 تا 6 ساله باشیم. چون آنها هنوز درک درستی از محیط اطراف و وقایع جامعه ندارند.

  • قصه های مبارک و عمو نوروز

نمایش های عروسکی اینترنتی عمو احسان تا زمانی که ویروس کرونا در شهرمان باشد ادامه خواهد داشت. با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال این نمایش ها حال و هوای نوروزی پیدا می نماید. او می گوید: از والدین می خواهیم با ما در ارتباط باشند. نمایش های ما موضوع محور و بر پایه آموزش های اخلاقی و روانشناسی است. اگر پدر و مادری دوست دارد مشکل فرزندش را به وسیله نمایش گوشزد کند می تواند با ما در ارتباط باشد و ما با راهنمایی روانشناسان این موضوع را به نمایش تبدیل خواهیم کرد.

بچه های هوادار نمایش های عروسکی می توانند بعد ازدیدن نمایش گروه پل با الهام از موضوع نمایش نقاشی بکشند و برای عمو احسان ارسال نمایند. شماره 09369645700 برای ارتباط با این گروه نمایشی است. صفحه گروه نمایشی پل را با نام poltheatergroup@ در اینستاگرام، دنبال و نمایش های زنده بچه هاه را تماشا کنید.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.

فایل آن را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 762

به "تماشاخانه اینستاگرامی عمو احسان باز است ، هنرنمایی عروسک ها در روزهای کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماشاخانه اینستاگرامی عمو احسان باز است ، هنرنمایی عروسک ها در روزهای کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید