کوشش نهایی ترزا می برای دریافت رای موافق مجلس درباره توافق برگزیت

به گزارش مجله ویراپارس، نخست وزیر انگلیس به نمایندگان مجلس درباره عواقب رای منفی مجدد به توافق برگزیت هشدار داده و اعلام نموده که در این صورت انگلیس باید مدت طولانی در این اتحادیه باقی مانده و شاید اصلا از آن خارج نشود.

کوشش نهایی ترزا می برای دریافت رای موافق مجلس درباره توافق برگزیت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل آلمان، ترزا می، نخست وزیر انگلیس نمایندگان مجلس این کشور را با یک تعویق طولانی مدت برگزیت تهدید کرد تا به این ترتیب آن ها را به موافقت با توافق برگزیت وا دارد.

به این ترتیب وی با هشدار درباره احتمال باقی ماندن طولانی مدت انگلیس در اتحادیه اروپا به نمایندگان برای رای دادن به توافق برگزیت نهایی تبلیغ کرد. وی در مقاله ای که برای ساندی تلگراف نوشته است تاکید نمود که اگر مجلس انگلیس همچنان در موضع رد اکثریتی خود درباره توافق برگزیت باقی بماند این کشور اتحادیه اروپا را برای چندین ماه ترک نخواهد کرد و یا اصلا از این اتحادیه خارج نمی گردد.

به این ترتیب ترزا می نمایندگان مجلس را در برابر چند راهی گذاشت. اگر توافق برگزیت تا نشست هفته آینده اتحادیه اروپا مورد موافقت مجلس انگلیس قرار گیرد بروکسل تنها یک تعویق کوتاه مدت فنی را برای برگزیت در نظر خواهد گرفت. البته ترزا می این را هم نتیجه ایده آلی ندانست.

نخست وزیر انگلیس در بخش دیگری از این مقاله توضیح داد که جایگزین برای طرح موافقت با توافق برگزیت تا پنج شنبه آینده بسیار بدتر است. در صورت تعویق طولانی مدت برگزیت انگلیس باید در انتخابات اروپایی ماه می شرکت کند. در این صورت دیگر هیچ سمبل قدرتمندانه تری درباره شکست سیاسی کامل مجلس انگلیس نمی تواند وجود داشته باشد.

حالا در این شرایط تا چهارشنبه آینده و یک روز قبل از نشست اتحادیه اروپا در بروکسل باید نمایندگان مجلس انگلیس یک بار دیگر درباره توافق برگزیت رای گیری نمایند.

قرار است در این باره هفته آینده در نشست اتحادیه اروپا تصمیم گیری گردد. بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان این مسئله را آشکار نموده اند که لندن باید دلایل قابل قبولی را برای درخواست خود برای تعویق تاریخ برگزیت ارائه دهد.

مجلس انگلیس چندی پیش در ماراتونی نفس گیر با برگزاری همه پرسی مجددی درباره برگزیت مخالفت نموده و به طرح تعویق تاریخ برگزیت رای داد.

بر اساس اطلاعات اعضای دولت انگلیس ترزا می می تواند درباره رای گیری مجدد درباره توافق برگزیت در مجلس انگلیس انصراف دهد. فیلیپ هاموند، وزیر دارایی انگلیس در این باره گفته است که دولت این توافق را تنها در صورتی مجددا در معرض رای مجلس قرار خواهد داد که موافقت در این باره محرز گردد. تا به حال ترزا می اعلام نموده است که می خواهد مجددا این توافق را که تا به حال دو بار در مجلس انگلیس رد شده است قبل از نشست اتحادیه اروپا به رای بگذارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 168

به "کوشش نهایی ترزا می برای دریافت رای موافق مجلس درباره توافق برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش نهایی ترزا می برای دریافت رای موافق مجلس درباره توافق برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید