تقدیر وزیر اقتصاد از بیمه تعطیلی کسب و کاربه دلیل اپیدمی بیمه تعاون

به گزارش مجله ویراپارس، وزیر امور اقتصادی و دارایی، بیمه نامه تعطیلی کسب و کاربه دلیل اپیدمی و پاندمی که توسط بیمه تعاون طراحی شده است را از نشانه های نقش آفرینی مطلوب صنعت بیمه در کشور برشمرد.

تقدیر وزیر اقتصاد از بیمه تعطیلی کسب و کاربه دلیل اپیدمی بیمه تعاون

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، فرهاد دژپسند، وزیر امور مالی و دارایی در پیامی به مناسبت فرارسیدن روز بیمه، گفت: صنعت بیمه با طراحی و ارائه محصولات و خدمات نوآورانه برای واکنش سریع به رویدادهای فردی و گروهی در هنگام بروز زیان های مالی، واگذاری و توزیع ریسک فعالیت ها، حفاظت از سرمایه ها، مشارکت در سیاست های اجتماعی، حفظ و تقویت زنجیره تولید، تزریق سرمایه به اقتصاد ملی، حمایت از ایجاد زیربناهای کشور، تسهیل ابداع و ابتکار و تسهیل تأمین مالی، نقشی بی بدیل در حمایت از اقشار جامعه، فعالان مالی، کسب و کارها و اقتصاد کشور ایفا می نماید.

وزیر امور مالی و دارایی با بیان اینکه در این صنعت باید شرایطی ایجاد گردد که بیمه در ذهن مردم به عنوان یک پناهگاه امن و پشتیبان نهادینه گردد، افزود: پوشش بیمه ای تمامی ریسک های موجود در کشور در شرایط تحریم های سخت دشمنان، طراحی بیمه نامه تعطیلی کسب وکار به دلیل اپیدمی و پاندمی برای حمایت از کسب وکارها در شرایط کرونا و همچنین ارائه خدمات بیمه ای در حوادث طبیعی سال های اخیر از جمله موارد نقش آفرینی مطلوب صنعت بیمه در کشور است.

توجه ویژه وزیر امور مالی و دارایی به بیمه نامه تعطیلی کسب وکار به دلیل اپیدمی و پاندمی که از سوی بیمه تعاون به صورت انحصاری ارائه شده است، نشانگر اعمیت طراحی محصولاتی نوین در صنعت بیمه برای حمایت هرچه بیشتر از صنایع و کسب وکارها و کاهش ریسک های فعالیت های مالی است.

با شیوع کووید-19 بسیاری از مشاغل و کسب وکارها دچار توقف شده و حتی بسیاری از بنگاه های مالی با تعطیلی موقت یا دائمی روبرو شده اند. متأسفانه ایران از جمله کشورهایی است که نرخ بالایی در ابتلای موارد جدید به این ویروس دارد و به همین دلیل نیز در دوره های مختلف توقف هایی در فعالیت برخی رسته های شغلی اجرا شده است تا شیوع بیماری کاسته گردد که این موضوع، منجر به بروز مسائل مالی برای بنگاه های مالی شده است.

به همین دلیل، بیمه تعاون با طراحی محصولی با نام بیمه توقف کسب وکار ناشی از اپیدمی اقدام به بیمه کسب وکارها در شرایط بروز اپیدمی به ویژه ویروس کرونا کرده است که واکسن مالی کووید-19 نیز نامیده می گردد.

حق بیمه پرداختی مشاغل در این طرح بین دو میلیون و یکصدهزار ریال تا 108 میلیون ریال (210 هزار تومان تا 10 میلیون و هشتصد هزار تومان) در سال است. پوشش بیمه ای این محصول برای کسب وکارها به ازای هر روز تعطیلی پنج میلیون ریال تا 120 میلیون ریال و برای حداکثر 60 روز است. به عنوان مثال یک نانوایی می تواند با پرداخت حق بیمه دو میلیون و یکصدهزار ریالی، تا 300 میلیون ریال خسارت یا با پرداخت حق بیمه شش میلیون و سیصدهزار ریالی تا 900 میلیون ریال در سال خسارت دریافت کند. در این زمینه موضوع حائز اهمیت آن است که پرداخت خسارت به کسب وکارهایی صورت می گیرد که تعطیلی طبق دستورالعمل های مقامات دولتی اجرا شده باشد. البته این محصول بیمه ای نه تنها برای بیماری همه گیر کووید-19 بلکه برای سایر بیماری های همه گیر که منجر به تعطیلی و توقف کسب وکار می گردد نیز کاربرد دارد.

طی حدود سه ماه گذشته، صنوف مختلف در سراسر کشور استقبال قابل توجهی در زمینه این بیمه داشته اند و آن را حامی کسب وکارها در شرایط بروز مسائل مالی ناشی از کرونا قلمداد می کنند.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1342

به "تقدیر وزیر اقتصاد از بیمه تعطیلی کسب و کاربه دلیل اپیدمی بیمه تعاون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقدیر وزیر اقتصاد از بیمه تعطیلی کسب و کاربه دلیل اپیدمی بیمه تعاون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید