ترامپ یاری نظامی به اوکراین را بازبینی می نماید

به گزارش مجله ویراپارس، رئیس جمهور آمریکا در حال بازبینی یاری نظامی به اوکراین است تا مطمئن گردد منافع آمریکا در اولویت قرار گرفته اند.

ترامپ یاری نظامی به اوکراین را بازبینی می نماید

به گزارش خبرنگاران، یکی از مقامات ارشد دولت واشنگتن به روزنامه پلیتیکو گفت: حدود 250 میلیون دلار بودجه اختصاص یافته در مورد ابتکار عمل یاری امنیتی، تسلیحاتی، آموزشی و تجهیزاتی و اطلاعاتی به اوکراین، مادامی که مقامات دولتی در حال آنالیز این مساله هستند که این بودجه به نفع آمریکا است یا خیر، مسدود می باشد.

وی اضافه نمود: بر اساس گزارشات، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا می خواهد مطمئن گردد دیگر کشورها نیز سهم عادلانه خود را برای این بودجه پرداخت می نمایند.

در حالی که ترامپ وعده داده تا یاری های خارجی را که از نظرش اسراف هستند، قطع و دیگر کشورها را به افزایش سهمیه خود در این یاری های خارجی ترغیب می نماید، این سیاست برای وی دوستانی در کنگره به وجود نیاورده و قانون گذاران درباره مسدود شدن این بودجه اوکراین بسیار ناراحت هستند؛ بودجه ای که مادامی که تحت بازبینی واقع شده است پرداخت نخواهد شد و در خاتمه سپتامبر منقضی می گردد. آنها می گویند اوکراین برای مقابله با اقدامات تهاجمی روسیه به این بودجه آمریکا احتیاج دارد.

ایوان هولاندر، سخنگوی کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه ای گفت: ما نگرانی های جدی درباره مسدود شدن این بودجه های مهم اختصاص یافته داریم و از دولت می خواهیم تا درباره این که چرا مانع این منابع شده شرح دهد.

این در حالی است که جیم اینهوف، رییس کمیته خدمات مسلحانه سنا خواهان بودجه بیشتر برای اوکراین شده و درخواست نموده تا پول مالیات دهندگان را برای حمایت از یاری دفاعی کشنده که اوکراین را به هدف سخت تری برای اقدامات تهاجمی ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه تبدیل می نماید، اختصاص یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 315

به "ترامپ یاری نظامی به اوکراین را بازبینی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ یاری نظامی به اوکراین را بازبینی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید