تاکید وزیر خارجه افغانستان بر شروع بدون شرط مذاکرات بین الافغانی

به گزارش مجله ویراپارس، سرپرست وزارت خارجه افغانستان در تماس با وزیر خارجه عربستان خواهان حمایت کشورهای حامی افغانستان از فرایند صلح و نیز شروع بدون شرط مذاکرات بین الافغانی شد.

تاکید وزیر خارجه افغانستان بر شروع بدون شرط مذاکرات بین الافغانی

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان در تماس تلفنی با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی درباره آخرین تحولات فرایند صلح افغانستان گفت وگو کرد.

براساس بیانیه وزارت خارجه افغانستان، دو طرف در این ملاقات درباره کوشش ها برای ایجاد تفاهم و اجماع منطقه ای، چگونگی جلب حمایت کشورهای حامی افغانستان از فرایند صلح، برقراری آتش بس بشردوستانه، شروع بدون قید وشرط مذاکرات بین الافغانی و آزاد سازی زندانیان میان طالبان و دولت افغانستان گفتگو کردند.

دولت افغانستان بارها از طالبان خواسته تا حملاتش را علیه نیروهای امنیتی افغان کاهش داده و برای مدیریت بهتر مبارزه با کرونا نیز آتش بس بشردوستانه اعلام کند اما این گروه تاکید دارد که مسئله آتش بس و کاهش خشونت ها باید در مذاکرات بین الافغانی بحث گردد.

طالبان همچنین آزادی بدون قید و شرط همه 5 هزار زندانی این گروه براساس فهرست ارائه شده خود را پیش شرط شروع مذاکرات بین الافغانی قرار داده اما اشرف غنی تا به امروز تنها فرمان آزادی یکهزار و 500 عضو طالبان را صادر نموده و آزادی 3 هزار و 500 زندانی به جامانده را نیز به کاهش محسوس خشونت ها توسط طالبان مشروط نموده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 978

به "تاکید وزیر خارجه افغانستان بر شروع بدون شرط مذاکرات بین الافغانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید وزیر خارجه افغانستان بر شروع بدون شرط مذاکرات بین الافغانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید