تأکید پوتین بر لزوم توجه کامل به برطرف مشکل بیکاری در روسیه

به گزارش مجله ویراپارس، رئیس جمهوری روسیه با اعلام اینکه نرخ بیکاری رسمی در این کشور به یک میلیون و 900 هزار نفر رسیده ، دولت و مسئولان مناطق را موظف کرد تا حداکثر توجه را به مشکل بیکاری داشته باشند.

تأکید پوتین بر لزوم توجه کامل به برطرف مشکل بیکاری در روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام نمود که نرخ بیکاری رسمی در این کشور یک میلیون و 900 هزار نفر است.

پوتین روز چهارشنبه در نشستی درباره شرایط بازار کار در روسیه گفت: آخرین داده ها نشان می دهد که تعداد بیکاران رسمی ثبت شده در کشور رو به افزایش است، البته هیچ چیز غیرمنتظره ای در این رابطه با توجه به شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت ها وجود ندارد و در حال حاضر کارهای زیادی از راه دور انجام می گردد و تعطیلی بعضی موسسات تجاری و مشاغل خرد هم باعث بیکاری بعضی افراد شده است. در مجموع اکنون این تعداد در حدود 1 میلیون و 900 هزار نفر است.

رئیس جمهوری همچنین اضافه کرد: من از هر دو بخش فدرال و همکاران مناطق فدراسیون روسیه درخواست می کنم: توجه به مشکل بیکاری در کشور باید به حداکثر برسد. من می خواهم بر این موضوع تأکید کنم - حداکثر توجه در تمام سطوح دولت ضروری است.

علاوه بر این ، پوتین از وزارت کار و حمایت اجتماعی روسیه و همچنین روسای مناطق خواست تا مسائل کاری اشخاص، به ویژه افراد مسن و همچنین فارغ التحصیلان دانشکده ها و دانشگاه ها را مورد آنالیز قرار دهند.

وی یادآور شد که در شرایط بحرانی کنونی، بسیاری از مسائل به کارآمدی وزارت کار و مقامات مسئول مناطق بستگی دارد و در این زمینه نباید قصوری صورت بگیرد.

میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه نیز در این نشست به رئیس جمهور اطمینان داد که دولت از نزدیک شرایط بازار کار در کشور را زیر نظر خواهد داشت.

به گفته وی، کلیه اقدامات برای یاری به کارفرمایان برای نجات مشاغل در نظر گرفته شده است. در مجموع بیش از 81 میلیارد روبل به برنامه حمایت مالی از کارفرمایان اختصاص یافته که بیش از 34 میلیارد روبل آن هزینه شده است.

لازم به یادآوری است، طبق جدیدترین اطلاعات منتشره از سوی مرکز فدرال آمار دولتی روسیه، تعداد بیکاران در این کشور در ماه آوریل (اواسط فروردین الی اواسط اردیبهشت)، نسبت به ماه مارس، 815 هزار نفر افزایش یافته و به 4 میلیون و 300 هزار نفر رسیده است، که بیش از 5.8 درصد کل جمعیت فعال مالی کشور را شامل می گردد .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1015

به "تأکید پوتین بر لزوم توجه کامل به برطرف مشکل بیکاری در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید پوتین بر لزوم توجه کامل به برطرف مشکل بیکاری در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید