بهره برداری از سه هزار و 264 واحد مسکن مهر در استان هرمزگان

به گزارش مجله ویراپارس، قائم مقام وزارت راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: تکمیل و تحویل سه هزار و 264 مسکن مهر در استان هرمزگان نشان از عملکرد خوب و رضایت بخش این اداره کل در استان دارد.

بهره برداری از سه هزار و 264 واحد مسکن مهر در استان هرمزگان

به گزارش خبرنگاران، احمد اصغری مهرآبادی در مراسم افتتاح مسکن مهر در بندرعباس که با حضور استاندار و برخی از نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی برگزار گردید، ضمن تقدیر از تمامی واحدهایی که برای ساخت مسکن مهر در کشور کوشش و همکاری می نمایند اظهار کرد: در سطح کشور تا کنون 60 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی که 55 هزار و 500 میلیارد تومان از طریق بانک مسکن است اهدا و پنج هزار میلیارد از طریق بانک های عامل در شرف پرداخت است.

وی در ادامه بیان نمود: دو میلیون و 200 هزار واحد در شهر و از همین محل 420 هزار واحد در مناطق روستایی ساخته گردیده و تا به امروز دو میلیون و 400 هزار واحد کار ساخت آن به اتمام رسیده است.

این مقام مسئول توضیح داد: در کنار موضوع مسکن که اهمیت زیادی دارد و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی هم به عنوان یک سیاست محوری در دستور کار دولت قرار گرفته، در دولت تدبیر و امید نیز تأکید زیادی بر تأمین خدمات رونمایی و البته زیربنایی گردیده است.

قائم مقام وزارت راه و شهرسازی در امور مسکن مهر بیان نمود: بیش از هزار میلیارد تومان برای ساخت مدارس در سطح کشور اعتبار داده گردیده و نزدیک به 500 هزار مدرسه شروع به ساخت گردیده است.

مهرآبادی افزود: حدود 400 باب مدرسه در سطح کشور افتتاح و بهره برداری گردیده است و در شهریور با دو باب مدرسه در استان هرمزگان حدود مدرسه افتتاح گردیده است.

وی ادامه داد: نزدیک به 500 باب مسجد شروع به ساخت شد که 320 ساختمان آن به اتمام رسیده، در کنار این ها 60 ساختمان کلانتری شروع کردیم و 15 واحد مرکز درمانی که تمام این ها از اعتبار وزارت خانه راه و شهرسازی بود است.

این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به یاری هایی که دولت برای احداث مدارس در نظر گرفته و ابلاغیه هایی که برای استانداران ارسال گردیده در خصوص یاری به احداث مدارس امیدواریم که طرح ها انجام و مسائل در حوزه فضای آموزشی تربیتی برطرف گردد.

قائم مقام وزارت راه و شهرسازی در امور مسکن مهر در خصوص مسکن مهر نیز اضافه نمود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دولت ها رویکردهای متفاوتی در این زمینه داشته اند که بر اساس آن قانون های متفاوتی در این زمینه تصویب و اجرایی گردیده، که می توان به قانون اراضی شهری، زمین های استیجاری و فراوری و عرضه مسکن و ...اشاره نمود.

مهرآبادی ادامه داد: با گذشت زمان و اجرای سیاست های مختلف تا به امروز و برنامه مسکن مهر ابتدا یک میلیون و 500 هزار واحد توزیع استانی شد و در ادامه این مسیر تا کنون دو میلیون واحد به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه راه ها و شرایط بسیار زیادی برای خانه دار شدن افراد دیده گردیده گفت: 50 هزار واحد با مجوز مجلس برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته گردیده همچنین برای تحویل خانه های باقی مانده از مسکن مهر احتیاج به تکمیل اعتبار است که امیدواریم این اعتبار تخصیص یابد.

این مقام مسئول اضافه نمود: برای تکمیل و تحویل مسکن مهر نهادهای زیادی موظف به همکاری هستند که در این زمینه کارگروهی با اعضای زیادی تشکیل شد که با تشکیل چندین جلسه پیگیری به کمبود 11 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل باقی پروژه ها رسیدیم.

مهرآبادی بیان کرد: در این دولت بالغ بر یک میلیون واحد تکمیل و تحویل داده گردیده است که به صورت میانگین از دولت نهم و دهم سالانه 200 هزار واحد در شهر تهیه و تحویل داده گردیده که بی سابقه بوده است.

وی در سرانجام توضیح داد: امیدواریم با تأمین بودجه 270 هزار واحد نزدیک به تحویل به زودی تکمیل و تحویل صاحبانشان داده گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان نیز در این مراسم ضمن تقدیر از حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی و تبریک شروع سال جدید تحصیلی بیان کرد: با افتتاح مدرسه 18 کلاسه بندرعباس و 12 کلاسه میناب تأثیر مثبتی را در توسعه فضای آموزشی در استان شاهد هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان در خصوص مدرسه 18 کلاسه شرح داد: این مدرسه با اعتباری بالغ بر 34 میلیارد ریال در سه طبقه احداث گردیده است.

شیری اضافه نمود: برای سایت 613 هکتاری پیامبر اعظم بندرعباس که قریب به 28 هزار واحد ساکن هستند پیش بینی احداث 18 مدرسه بوده که تا کنون موفق به راه اندازی و تکمیل 6 باب آن ها گردیده ایم.

وی همچنین از بهره برداری مراکز خدمات درمانی 39 و 56 هکتاری بندرعباس تا سرانجام امسال اطلاع داد و گفت: با بهره برداری از این مراکز جهش خوبی در توسعه و دسترسی همگانی به بهداشت و درمان صورت می گیرد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: از تعداد 38 هزار و 105 واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر استان هرمزگان، تعداد 31 هزار و 638 واحد تاکنون افتتاح و به مردم تحویل داده گردیده است و تعداد 6 هزار و 467 واحد در مراحل مختلفی از روند کار اجرایی واقع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در سرانجام بیان نمود: تاکنون 9 هزار و 895 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به پروژه های مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر استان هرمزگان تعلق گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 53

به "بهره برداری از سه هزار و 264 واحد مسکن مهر در استان هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از سه هزار و 264 واحد مسکن مهر در استان هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید