بهره بردارى از 6 ایستگاه در خط 6 مترو تا خاتمه سال، مترو تهران یک پروژه ملى است

به گزارش مجله ویراپارس، مدیر کل دفتر شهردار تهران با بیان اینکه مترو، پروژه ى شهردارى تهران نیست توضیح داد: مترو تهران یک پروژه ملى است که حمایت بخش مهمى از حاکمیت را نیز میطلبد.

بهره بردارى از 6 ایستگاه در خط 6 مترو تا خاتمه سال، مترو تهران یک پروژه ملى است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از روابط عمومى معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردارى تهران؛ سید مناف هاشمی با همراهى مصطفى کاظمى مشاور و مدیر کل دفتر شهردار تهران، صبح امروز (8خرداد ماه) از مراحل ساخت و بهره بردارى نیمه ى شمالى خط 6 مترو تهران بازدید کرد.

معاون شهردار تهران در حاشیه بازدید از نیمه ى شمالى خط 6 مترو با اشاره به پیشرفت بیش از 93 تا 95 درصدى این خط گفت: مهمترین مسئله در این خط، تامین تجهیزات، تاسیسات اعم از فن و پله های برقی بوده که احتیاجمند تامین منابع مالى است.

وى با بیان اینکه 5 ایستگاه در نیمه ى جنوبى خط 6 مترو پیشتر به بهره بردارى رسیده است گفت: این خط از شمال غرب پایتخت (کوهسار) شروع و به طول 32 کیلومتر در انتها به دولت آباد میرسد که بهره بردارى از 2 ایستگاه دیگر در نیمه جنوبى و 4 ایستگاه در نیمه شمالى تا انتها سال در دستور کار واقع شده است.

هاشمى با بیان بر اینکه توسعه مترو به عنوان اولویت نخست مدیریت شهرى مورد تاکید است توضیح داد: معتقدم به وسیله منابع مالى شهرداری تهران، بودجه تخصیص یافته از سوى دولت، فروش اوراق مشارکت و درآمد حاصل از مجتمع های ایستگاهى میتوانیم منابع مورد احتیاج توسعه، تکمیل و بهره بردارى از خطوط در دست اجرا را تامین کنیم.

وى در ادامه به 910 میلیارد تومان اوراق مشارکت سال 97 اشاره نمود و گفت: امیدواریم برابر توافقاتی که با بانک عامل داشته ایم این پول تا انتها خرداد ماه به نتیجه برسد چرا که در غیر اینصورت مراتب بصورت حقوقی دنبال خواهد شد، هم چنین 1500 میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال 98 است که 500 میلیارد آن به اتوبوسرانى و هزار میلیارد آن به مترو تعلق میگیرد، اما با توجه به شرایط ویژه ى شیوع کرونا در کشور، این رقم در سال 98 محقق نشد لذا دیوان محاسبات تا انتها تیر ماه به شهرداری ها فرصت داده که اوراق خود را زنده نمایند.

معاون شهردار تهران ابراز امیدواری کرد، اوراق مشارکت سال 99 هم رقم خوبى است که در حال رایزنى با وزارت کشور به منظور تحفق سهم شهرداری تهران هستیم.

به گفته ى هاشمى 3 اوراق مشارکت مذکور، پشتوانه ى بسیار خوبى برای مترو تهران است که در سایه ى حمایت دولت که بالغ بر 50 درصد ضمانت اوراق مشارکت را بر عهده دارد میتوانیم به نتایج مطلوبى در توسعه و بهره بردارى از خطوط در دست احداث برسیم.

مترو تهران یک پروژه ملى است که حمایت دولت را هم میطلبد

در ادامه مصطفى کاظمى مشاور و مدیر کل دفتر شهردار تهران با تاکید بر اینکه توسعه مترو به عنوان یکى از مطالبات شهروندان مورد توجه همه ادوار مدیریت شهرى بوده و در این دوره نیز تاکید شهردار محترم تهران توسعه خطوط مترو و تکمیل و بهره بردارى از بخش هاى به جامانده است گفت: معتقدم تامین منابع و حمایت نظام بانکى در این بخش بسیار تاثیر گذار است.

مدیر کل دفتر شهردار تهران با بیان اینکه مترو، پروژه ى شهردارى تهران نیست توضیح داد: مترو تهران یک پروژه ملى است که حمایت بخش مهمى از حاکمیت را نیز میطلبد.

وى تاکید نمود: معتقدم اگر به توسعه مترو به عنوان یک پروژه شهردارى نگاه گردد حتما در جهت توسعه با چالش هایى مواجهه خواهد بود، اما در سایه حمایت دولت به عنوان یک پروژه ى ملی، بی شک موانع بانکی موجود نیز رفع خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 998

به "بهره بردارى از 6 ایستگاه در خط 6 مترو تا خاتمه سال، مترو تهران یک پروژه ملى است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره بردارى از 6 ایستگاه در خط 6 مترو تا خاتمه سال، مترو تهران یک پروژه ملى است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید