بازدید رئیس جمهور لبنان از محل انفجار در بندر بیروت

به گزارش مجله ویراپارس، به گزارش خبرنگاران به نقل از النشره، میشل عون رئیس جمهور لبنان به محل وقوع انفجاری که روز گذشته در بندر بیروت رخ داد، رفته است.

بازدید رئیس جمهور لبنان از محل انفجار در بندر بیروت

منابع لبنانی اظهار داشتند: میشل عون رئیس جمهور لبنان در حال بازدید از محل وقوع انفجاری است که روز گذشته در بندر بیروت رخ داد.

از سوی دیگر حمد حسن وزیر بهداشت لبنان در بازدید از بیمارستان کرنتینا اظهار داشت که ساختمان این بیمارستان احتیاج به بازسازی دارد.

وزیر بهداشت لبنان گفت که تعداد مفقودان انفجار بیروت از کشته شدگان فراتر رفته و چهار بیمارستان کاملاً آسیب دیده اند.

وی با اشاره به اینکه انفجار روز گذشته در بندر بیروت تا به امروز 100 کشته برجای گذاشته است، احتمال داد که بر تعداد قربانیان اضافه نموده گردد.

این در حالی است که ساعتی قبل، استاندار بیروت اظهار داشت که حجم خسارات وارده به بندر بیروت و اطراف آن در اثر انفجار روز گذشته بین 3 تا 5 میلیارد دلار و چه بسا بیشتر برآورد شده است.

وی در ادامه اضافه نمود: قبل از انفجار، نیروهای آتش نشانی برای خاموش کردن یک حریق در بندر اعزام می شدند که انفجار مهیب رخ داد.

استاندار بیروت گفت: موادی که قابلیت انفجار گسترده داشتند به صورت نامطلوبی انبار شده بود. یک گزارش امنیتی در سال 2014 نسبت به احتمال وقوع انفجار در بیروت هشدار داده بود.

از سوی دیگر، فرایند آوار برداری از محل انفجار در بندر بیروت شروع شده است. مسئولان لبنانی اعلام نموده اند که مردم این کشور برای ممانعت از ورود آلودگی های پخش شده در هوا به ریه هایشان باید از 2 عدد ماسک بر روی هم استفاده نمایند.

بر اساس گزارش شبکه المیادین نیروهای دفاع شهری لبنان اجساد 10 نفر از مردم این کشور را از زیر آوارها بیرون کشیده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1134

به "بازدید رئیس جمهور لبنان از محل انفجار در بندر بیروت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید رئیس جمهور لبنان از محل انفجار در بندر بیروت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید