انتقاد از نماینده مجلس آلمان برای همبستگی با مردم ونزوئلا

به گزارش مجله ویراپارس، تهران - خبرنگاران - یکی از نمایندگان چپ گرای مجلس آلمان (بوندستاگ) به علت دیدار با نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا و ابراز همبستگی با مردم آن کشور، با انتقاد از سوی سیاستمداران آلمانی رو به رو شد.

انتقاد از نماینده مجلس آلمان برای همبستگی با مردم ونزوئلا

به گزارش خبرنگاران به نقل از دویچه وله، آندرج هانکو سیاستمدار آلمانی به علت دیدار هفته گذشته با نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا با انتقادهای شدیدی در داخل کشورش روبرو شد. هانکو گفته که قصد بیان همبستگی با ونزوئلا در روبروه با تحریم های اقتصادی و تهدید جنگ را داشته است اما همکاران او در مجلس آلمان این اقدام او را شرم آور دانسته و محکوم کردند.

دیدار این نماینده مجلس آلمان با مادورو در سفر 11 روزه او به ونزوئلا انجام شد که طی آن همچنین با خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا هم دیدار کرد. هانکو عضو حزب چپ آلمان اولین سیاستمدار این کشور است که پس از ایجاد تنش های سیاسی، اقتصادی و انسانی ماه های اخیر در ونزوئلا از آن کشور دیدن می کند.

روابط بین برلین و کاراکاس پس از آنکه آلمان در کنار چند کشور دیگر خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت، رو به تیرگی رفته است. در پی این اقدام دولت مادورو حمایت برلین از گوایدو را محکوم و سفیر آلمان را اخراج کرد.

پیشتر در ماه جاری میلادی شرکت اداره کننده شبکه های تلویزیونی در ونزوئلا پخش بخش اسپانیایی زبان شبکه دویچه وله آلمان را قطع کرد هر چند پخش سیگنال این شبکه بعدا مجددا برقرار شد.

هانکو در پی انتقادها با انتشار بیانیه ای در صفحات خود در رسانه های اجتماعی گفت که در جریان دیدار با مادورو همبستگی خود را با مردم ونزوئلا در برابر تحریم اقتصادی و تهدید جنگ بیان کرده است. وی تاکید کرد: ما گفت وگویی طولانی درباره اوضاع بین المللی و درباره تضعیف قوانین بین المللی داشتیم.

وی تاکید کرد که مادورو نیز در این دیدار تحریم های غیرقانونی علیه ونزوئلا توسط بانک های بین المللی تحت فشار آمریکا را محکوم کرده و این تحریم ها را موجب وخامت بیشتر اوضاع در کشورش دانسته است.

این نماینده مجلس آلمان تاکید کرده که با گوایدو و سایر چهره های مخالف در ونزوئلا نیز دیدار و تاکید کرده که راهکار مسائل در ونزوئلا تنها از طریق صلح آمیز و بر پایه گفت وگو قابل دستیابی است.

این درحالی است که دیدار هانکو با مادورو با واکنش منفی سیاستمداران از احزاب مختلف آلمان رو به رو شده است.

نیلس اشمید از حزب سوسیال دموکرات با محکوم ساختن این دیدار، حمایت حزب چپ از حاکمی که دموکراسی در ونزوئلا را نابوده است را شرم آور قلمداد کرد.

یوهان وادپول معاون گروه حزبی دموکرات مسیحی/سوسیال مسیحی نیز مدعی شد که رفتار هانکو رسوایی آمیز بوده و او به صورت مردم ونزوئلا سیلی زده است!

امید نوری پور نماینده ایرانی تبار مجلس آلمان از حزب سبز نیز مدعی شد که هانکو به عنوان پروپاگاندا برای دولت ونزوئلا مورد سوء استفاده قرار گرفته است. وی ادعا کرد: مادورو رئیس جمهور چپگرا نیست او یک دزدسالار است که کشور و مردمش را نابود کرده است.

اروپام**1078**2040

منبع: ایرنا
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 188

به "انتقاد از نماینده مجلس آلمان برای همبستگی با مردم ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از نماینده مجلس آلمان برای همبستگی با مردم ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید