ارتش لیبی: 190 جسد در طرابلس و ترهونه کشف کردیم

به گزارش مجله ویراپارس، ارتش لیبی اعلام نمود که از اوائل ماه جاری تا به امروز در جنوب طرابلس و ترهونه 190 جسد کشف نموده اند.

ارتش لیبی: 190 جسد در طرابلس و ترهونه کشف کردیم

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مرکز فرماندهی عملیات برکان الغضب (آتشفشان خشم) ارتش لیبی در حساب توییتر خود اظهار داشت: از تاریخ پنج ژوئن جاری تا به امروز در مناطق جنوب طرابلس و ترهونه که از دست شبه نظامیان خلیفه حفتر آزاد شده اند 190 جسد از بیمارستان ها و گورهای دسته جمعی کشف شده است.

بر این اساس، در بیمارستان شهر ترهونه که از اشغال شبه نظامیان حفتر آزاد شده، اجساد 143 نفر از جمله زنان و بچه ها که در آنها آثار شکنجه دیده می گردد، کشف شده اند.

همچنین نیروهای امنیتی در منطقه قصربن غشیر جسد 15 نفر از جمله زنان و بچه ها را کشف کردند.

ارتش لیبی در تاریخ ششم ماه جاری جسد 14 نفر در مناطق تحت سیطره شبه نظامیان حفتر در جنوب طرابلس را کشف کرد و روز هشتم همین ماه نیز پنج جسد دیگر در منطقه العواته میان ترهونه و جنوب طرابلس کشف شد.

همچنین در تاریخ 10 و 11 ژوئن جاری اجساد 13 نفر دیگر در گورهای دسته جمعی در ترهونه کشف شدند. ارتش لیبی روز 16 ماه جاری اظهار داشت چندین جسد در منطقه مشروع الهضبه و خیابان الخلاطات در جنوب پایتخت این کشور کشف نموده است.

لازم به ذکر است ارتش لیبی طی هفته های اخیر فرودگاه طرابلس، شهرهای بنی ولید و ترهونه و منطقه الوشکه در نزدیکی سرت را از اشغال شبه نظامیان ژنرال کودتاگر خلیفه حفتر به طور کامل آزاد کرد.

همچنین نیروهای ارتش لیبی عملیات جدیدی را با نام مسیرهای پیروزی برای آزادسازی شهر ساحلی سرت، پایگاه نظامی الجفره و مناطق اطراف آن را شروع نموده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1077

به "ارتش لیبی: 190 جسد در طرابلس و ترهونه کشف کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش لیبی: 190 جسد در طرابلس و ترهونه کشف کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید