اتحادیه اروپا خواهان بازگشت ایران به تعهدات خود در برجام است

به گزارش مجله ویراپارس، به گزارش خبرنگاران، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا رشته توئیت هایی را در باره ایران منتشر کرد.

اتحادیه اروپا خواهان بازگشت ایران به تعهدات خود در برجام است

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

بورل در این ارتباط اعلام نموده که با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران تلفنی گفت وگو نموده و خواهان همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی شده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط نوشت: تلفنی با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران درباره شیوع کرونا صحبت کردم. بر حمایت اتحادیه اروپا تأکید کردم.

جوزف بورل همچنین به اعزام اولین بسته تجهیزات پزشکی اتحادیه اروپا به ایران در هفته گذشته نیز اشاره نموده است.

در پیغام توئتیری دیگری، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: بعد از نتایج اطمینان بخش جلسه کمیسیون مشترک در هفته گذشته مسئله برجام را مطرح کردم. کوشش ها برای بازگشت ایران به اجرای کامل توافق هسته ای همچنان ادامه خواهد داشت.

در ارتباط با گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز، بورل به تبادل نظری اخیر خود با وزیرخارجه ایران اشاره نمود و گفت: در این تبادل نظر به جدیدترین گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی هم پرداختیم و از جمله درباره ضرورت تداوم همکاری خوب ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی و ارائه همه توضیحات ضروری و دسترسی ها به اماکن مشخص گفت وگو کردیم.

بورل همچنین در این پیغام بر حمایت اتحادیه اروپا از آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید نموده است.

گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مطابق معمول به صورت سه ماهه منتشر می گردد و روز گذشته نیز گزارش سه ماهه آژانس منتشر شد که در آن درباره ایران ادعای درخواست شفافیت شده بود.

در گزارش آژانس همچنین به 5 برابر شدن ظرفیت اورانیوم غنی شده ایران در مقایسه با محدودیت معین شده در برجام اشاره شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 815

به "اتحادیه اروپا خواهان بازگشت ایران به تعهدات خود در برجام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا خواهان بازگشت ایران به تعهدات خود در برجام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید