شروع عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در شهرکرد

به گزارش مجله ویراپارس، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری معاون بازآفرینی و مسکن شهری اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: اراضی برای احداث مسکن در طرح اقدام ملی مسکن تحویل بنیادمسکن شد، عملیات اجرایی ساخت این واحدها در شهر شهرکرد در منطقه 34 منظریه به زودی شروع می گردد.

شروع عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در شهرکرد

جهت دریافت خدمات ساخت الاچیق سیمانی طرح چوب با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

ابراهیم علیرضایی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن از آذرماه سال 98 توسط دولت کلید خورد، اظهار کرد: در مرحله اول اجرای این طرح در چهارمحال و بختیاری تعداد 1133 واحد به چهارمحال و بختیاری ابلاغ شد که 1000 نفر ثبت نام کردند، در مرحله دوم نیز در اسفندماه سال گذشته و اردیبهشت ماه نیز 9600 نفر در این طرح در 19 شهر استان ثبت نام کردند.

معاون بازآفرینی و مسکن شهری اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: 1450 قطعه زمین برای ساخت خانه در طرح اقدام ملی مسکن تحویل بنیادمسکن به عنوان کارگزار شد، عملیات اجرایی ساخت این واحدها در شهر شهرکرد در منطقه 34 منظریه به زودی شروع می گردد.

وی گفت: در مرحله اول ثبت نام متقاضیان در شهرستان شهرکرد 530 نفر پس از آنالیز شرایط پالایش شدند که از این تعداد 410 نفر برای افتتاح سپرده 40 میلیون تومانی به بانک معرفی شدند، در شهرهای بروجن و اردل نیز بنیاد مسکن به دنبال اخذ پروانه و تهیه نقشه است، همچنین عملیات ساخت و ساز در شهرکرد، بروجن، فرخشهر و لردگان توسط بنیاد مسکن انجام می گردد.

علیرضایی اضافه نمود: در مابقی شهرهای مورد هدف طرح اقدام ملی مسکن بر اساس تراکم، ساخت ساز به صورت گروه های 2 تا 3 نفره واگذار می گردد، در اقدام اقدام ملی حدود 75 میلیون تسهیلات با سود 18 درصد و دوره تنفس 2 ساله به متقاضیان پرداخت و مابقی هزینه های ساخت و ساز از افراد طی اقساط دریافت می گردد.

معاون بازآفرینی و مسکن شهری اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در مورد تسهیلات پرداختی برای احیای بافت های فرسوده، گفت: برای متقاضیان احداث مسکن در بافت های فرسوده به صورت شخصی مجموعا 80 میلیون تومان برای هر واحد از محل اوراق مشارکت و تسهیلات بانکی در مرکز شهرها پرداخت می گردد.

وی اضافه نمود: در سایر شهرها این مبلغ حدود 60 میلیون تومان برای هر واحد است، همچنین سقف تسهیلات پرداختی برای انبوه سازان مسکن و سازندگان حرفه ای دارای پروانه انبوه سازی و توسعه گری در مرکز استان 170 میلیون و در سایر شهرها حدود 140 میلیون تومان برای هر واحد است.

علیرضایی در سرانجام گفت: اگر انبوه سازان در مراحل ساخت و ساز از تکنولوژی های به روز استفاده نمایند تسهیلات پرداختی در مرکز استان به 220 و در سایر شهرها به 180 میلیون افزایش پیدا می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1020

به "شروع عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در شهرکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در شهرکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید