شروع تمرینات نظامی هوایی چین و پاکستان با نام شاهین-5 در پکن

به گزارش مجله ویراپارس، تمرینات نظامی هوایی مشترک چین وپاکستان با نام شاهین-5 در پکن شروع شده است و تا 30 آوریل سالجاری میلادی (11 اردیبهشت) ادامه خواهد داشت.

شروع تمرینات نظامی هوایی چین و پاکستان با نام شاهین-5 در پکن

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از اکسپرس نیوز، تمرینات نظامی هوایی مشترک پاکستان و چین با نام شاهین-5 که در پکن پایتخت این کشور شروع شده است تا 11 اردیبهشت ماه سالجاری ادامه خواهد داشت.

وزارت دفاع چین با انتشار بیانیه ای بیان کرد: نیروی هوایی چین خواهان گسترش روابط با کشورهای منطقه است.

محمد اشفاق یکی از مقامات عالی نظامی پاکستان دو روز پیش در گفت وگو با رسانه های این کشور اعلام نموده بود که وابستگی نیروی هوایی پاکستان پیش از این به جنگنده های اف-16 آمریکا بود اما این جنگنده ها از لحاظ مالی گران تر هستند بنابراین، اسلام آباد در حال حاضر برای فراوری جنگنده های جی اف-17 با همکاری چین تاکید می نماید.

در حالی که روابط هند با چین به دلیل دوستی طولانی مدت این کشور با پاکستان بهتر نیست اما کشورهای هند و چین چندی پیش نخستین مانور نظامی مشترک را در مرزهای مورد مناقشه دو کشور برگزار کردند.

این تمرین مشترک نظامی با هدف ایجاد اعتماد میان سربازان مرزی دو کشور برگزار گردید و پادگان های محلی در این تمرین نظامی با مدیریت خطر بایکدیگر همکاری کردند.

هر چند که این مانور نظامی محدود بود اما نخستین مانور نظامی نیروهای مرزی دو کشور در راستای بهبود روابط پکن و دهلی نو انجام شد.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 693

به "شروع تمرینات نظامی هوایی چین و پاکستان با نام شاهین-5 در پکن" امتیاز دهید

1 کاربر به "شروع تمرینات نظامی هوایی چین و پاکستان با نام شاهین-5 در پکن" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع تمرینات نظامی هوایی چین و پاکستان با نام شاهین-5 در پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید