آتش سوزی بازار بزرگ تبریز مهار شد

به گزارش مجله ویراپارس، آتش سوزی در سرای ایکی قاپیی لار بازار تاریخی تبریز که حدود ساعت 23 شامگاه چهارشنبه شروع شده بود، با کوشش آتش نشانان حدود ساعت 2 بامداد، مهار و از سرایت آن به سراهای دیگر جلوگیری شد.

آتش سوزی بازار بزرگ تبریز مهار شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، محمدرضا پور محمدی استاندار آذربایجان شرقی در حاشیه آتش سوزی بازار تبریز، در مصاحبه با خبرنگاران، ابراز کرد: مسئله ای که از گذشته وجود داشت دسترسی و کار را برای آتش نشانان سخت نموده است، باید از عوامل آتش نشانی و نیروی انتظامی، سپاه و ارتش تشکر کنیم.

او اضافه نمود: موادی که از سوی پتروشیمی به این مکان انتقال داده شده، در کنترل آتش سوزی یاری شایانی کرد.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید نمود: تنها خواهش ما از رسانه ها و خبرنگاران این است که اطلاع رسانی نمایند تا مردم در چنین حوادثی در محل حادثه حضور پیدا ننمایند، چرا که ترافیک و حضور مردم کار را دشوارتر می نماید.

پور محمدی اعلام کرد: آتش سوزی تقریباً به امید خدا به طور کامل مهار شده است.

او در سرانجام اذعان کرد: سراهایی که دسترسی آنها به بازار آسان است، بازگشایی شده اما انفجار اسپری های آرایشی کار را کمی سخت نموده بود.

استاندار آذربایجان شرقی از اولین دقایق با حضور در محل آتش سوزی جلسه ستاد بحران را تشکیل داده و بر اطفا حریق و امداد نظارت می نماید.

محمدباقر هنربر مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی نیز در خصوص این آتش سوزی گفت: امشب آتش سوزی در بازار سرپوشیده تبریز روی داد که بعضی از مغازه های لوازم آرایشی در ایکی قاپلی تبریز در آتش سوخت.

او اضافه نمود: میزان آتش سوزی بسیار شدید بوده و آتش نشانان در حال کوشش برای مهار آتش وسیع هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی اعلام نمود: حدود 150 تا 200 مغازه در این مجموعه وجود دارد که کوشش می کنیم هرچه زودتر اطفا حریق صورت گیرد.

سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی نیز تعداد مصدومان آتش سوزی بازار تبریز را 16 نفر اظهار داشت.

وحید شادی نیا، سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی اعلام کرد: تعداد مصدومان آتش سوزی که نیروهای اورژانس تحت اقدامات درمانی قرار دادند 16 نفر گزارش شده است.

او اضافه نمود: از این تعداد 2 نفر به بیمارستان و بقیه در محل تحت مداوا قرار گرفتند، در بین مصدومان هم آتش نشان و هم مالکین مغازه ها وجود داشتند.

سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی با اشاره به استقرار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 3 دستگاه آمبولانس در محل آتش سوزی اعلام کرد: با توجه به باریک بودن عرض معابر بازار، تیم های پیاده اورژانس در محل حادثه حضور دارند.

آتش سوزی بازار تبریز که از چهارشنبه شب شروع شده بود، مهار شده و تحت کنترل قرار گرفته است و آتش نشانان در لحظه مخابره این خبر در حال لکه گیری هستند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 287

به "آتش سوزی بازار بزرگ تبریز مهار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی بازار بزرگ تبریز مهار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید